x

 

ARTYKUŁY - VARIA


OCENA mocne: 18, słabe: 7
zobacz komentarze

Każdy prezentuje sobą to, co wyniósł z domu i tego nie zmienimy!

06-02-2018, 11:08, Unikalnych wejść: 6144 , autor: TomasS
ARTYKUŁY
VARIA

Miałem dodać komentarz do problemu poruszonego wczoraj przez rednacza w artykule „Honorowa lista - wyróżnione nicki (luty 2018)“, ale postanowiłem wypowiedzieć się szerzej.

Ludzie tacy jak Rychooo, LCS czy pavel nigdy nie zrozumieli i już niestety nie zrozumieją, że portal Mój Football Manager jest zupełnie inny niż to, co nas otacza w sieci. A przynajmniej Mahdi od samego początku konsekwentnie się stara, żeby był inny. Chodzi przede wszystkim o to, żeby mieć poztywne podejście do drugiego człowieka, bo nie zapomninajmy, że przy każdej klawiaturze siedzi człowiek.

Życzliwe nastawienie do drugiego człowieka objawia się m.in. zainteresowaniem dla jego poczynań. Jeżeli więc ktoś coś robi, pisze, przejawia aktywność, to użytkownik naszego portalu powinien nastawić się do tego pozytywnie. Nic nas nie kosztuje kliknięcie „mocne“ i napisanie miłego słowa, nic nas nie kosztuje wzięcia udziału raz na miesiąc w głosowaniu na najlepszego menadżera miesiąca.

Oczywiście, jeżeli ktoś urządza sobie kpiny, tak jak kiedyś fmpassion (nekrologi piłkarzy zamiast normalnego opisu kariery w RM), to trzeba mu to wytknąć. Natomiast każdy, kto się stara, daje coś od siebie, powinien spotykać się z życzliwością i uznaniem.

Tymczasem wymienieni na wstępie użytkownicy plus jeszcze kilku innych ma od początku nastawienie negatywne. Zupełnie nie rozumiem, jak można się oburzać, że przy dodawaniu komentarza, wyjściowy jest pozytyw (mocne) w różnym stopniu „zabarwienia“ - do wyboru... Bo przecież ci ludzie od początku nastawiają się na „nie“, taka natura. Bo fajniej jest kogoś stłamsić, niż potraktować dobrze, bo taki jest przecież internet. Nie tutaj! Internet to ogólnie śmietnik i kloaka, chwała Mahdiemu, że ten portal jest zupełnie inny. Komu się to nie podoba, nie musi tu być. Lepiej, żeby nas było mniej, za to aby byli to ludzie wartościowi.


Moje zdanie

Niestety, prawda jest taka, że jeżeli ktoś do tej pory nie zrozumiał, że wypada np. podziękować tym, którzy na niego głosowali i że samemu też wypada zagłosować na innych kolegów - to nigdy już tego nie zrozumie. Będzie wynajdował 1000 powodów, takich jak „przecież wszystkiego nie przeczytałem“, „przecież nie mam czasu“, „przecież to jest głupie“, i tak dalej. Po prostu niektórzy są dobrze wychowani, bo to wynieśli z domu, a niektórzy nie. I przywyczaili się przez lata, że internet to takie miejsce, gdzie można wylewać swoją frustrację za nieudane życie i chociaż trochę odreagować. Najlepiej kosztem innych.

Jednak moim zdaniem nie ma sensu z takimi ludźmi dyskutować i próbować im tłumaczyć. Trzeba ich zwyczajnie ignorować, tak jak oni ignorują innych. 

Mam nadzieję, że nie weźmiesz mi za złe innego zdania niż Twoje, Mahdi, ale ja do tematu podszedłbym inaczej.

Nie ma sensu wprowadzać do Regulaminu RM punktu, że kto nie zagłosuje, to będzie miał ujemne punkty. To i tak osób niewychowanych niczego nie nauczy, a sprawi, że będą robili sobie takie śmichy-chichy jak Rychooo, co głosował ostatnio alfabetycznie. 

Trzeba też wziąć pod uwagę, że zawsze będą osoby bardziej lub mniej zaangażowane w życie strony. Jednych interesuje żeby ściągnąć dodatek od Bartka, drugich kręcą blogi, trzecich ewolucja gwiazd, a jeszcze innych cool corner. Są też tacy, którzy dodają tylko blogi wtedy, gdy jest Rozgrywka Mistrzów jak SobiFm (przepraszam, DobiFm) i mają resztę w... nosie.

Moim zdaniem wystarczy zrobić tak, że osoby nie głosujące na menadżera miesiąca nie będą mogły mieć swoich blogów w „polecanych“. Może też ignorowanie ich przez moderatorów i root adminów (brak komentarzy) pozwoli im zrozumieć, żeby traktować innych tak, jak się samemu chce być traktowanym? Chociaż to mocno wątpliwe.

Jednak moim zdaniem, kto nie wyniósł pewnych form zachowań z domu, to już na zawsze pozostanie.... No właśnie, kim? Dopowiedzcie sobie sami.


Autor: TomasS

KOMENTARZE

Rosinho


Komentarzy: 369

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2017-08-24

Poziom ostrzeżeń: 0

06-02-2018, 11:25 , ocenił powyższy materiał: mocne - Bardzo mi się podoba

Bardzo dobrze ujęte. Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. Tu już są raczej Janowie niż Jasie, więc nauczyć się niczego nie zdołają.

fmpassion


Komentarzy: 79

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2017-07-23

Poziom ostrzeżeń: 4

06-02-2018, 11:26 , ocenił powyższy materiał: słabe - Nie podoba mi się

Problemem tej strony jest to, że jakbym ja napisał, że jesteś TomasS niewychowany lub inny mniejszej lub większej wagi epitet w Twoja stronę to wyłapał bym bana, a Ty sobie bezkarnie piszesz blogi napiętnujące inne osoby.

Już liczę te mocne, gdyż "chodzi przede wszystkim o to, żeby mieć poztywne podejście do drugiego człowieka, bo nie zapomninajmy, że przy każdej klawiaturze siedzi człowiek." A Ty co teraz zrobiłeś?

Ten artykuł to jest jak swego czasu teksty "Twoja stara....." "Twój stary". Nie mam argumentów, to walę po kwestiach rodzinnych....brawo Ty.

Zapewniam Cię TomasS, że moja kultura i wychowanie mają się dobrze.

TomasS


Komentarzy: 260

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Ranga sponsorska: Sympatyk

Dołączył: 2017-06-15

Poziom ostrzeżeń: 0

06-02-2018, 11:30

@fmpassion. Jak to mówią, uderz w stół a nożyce się odezwą. Dalej nie zrozumiałeś i nigdy nie zrozumiesz, o co chodzi. Przeczytaj raz jeszcze i potem jeszcze 10 razy. Ale i tak wątpię, żeby do Ciebie dotarł mój przekaz.

fmpassion


Komentarzy: 79

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2017-07-23

Poziom ostrzeżeń: 4

06-02-2018, 11:35

TomasS tak personalnie....

Zapomniałe,m że masz fakultet z internetowej psychologii, psychiatrii, masz magiczną kulę, wiesz, jak jest w każdym domu, kto jaką skończył szkołę... etc.

Jednym słowem wszechwiedzący....a ja czekam na powtórne przyjście Mesjasza...a on już jest.

TomasS


Komentarzy: 260

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Ranga sponsorska: Sympatyk

Dołączył: 2017-06-15

Poziom ostrzeżeń: 0

06-02-2018, 11:39

fmpassion, dnia 06-02-2018, 11:35, napisał:
TomasS tak personalnie....

Zapomniałe,m że masz fakultet z internetowej psychologii, psychiatrii, masz magiczną kulę, wiesz, jak jest w każdym domu, kto jaką skończył szkołę... etc.

Jednym słowem wszechwiedzący....a ja czekam na powtórne przyjście Mesjasza...a on już jest.


Nie nie mam, ale wiem kiedy powiedzieć "dzień dobry", "do widzenia", "proszę", "przepraszam" i "dziękuję". Po prostu wiem jak się zachować, a w internecie powinny obowiązywać takie same zasady jak w normalnym życiu. Tymczasem czy Ty i kilku innych zachowują się tu tak, jak wymagają tego przyjęte formy? Śmiem wątpić.
Ode mnie na dziś tyle, pozdrawiam!

Peter
Strażnik Galaktyki


Komentarzy: 1743

Grupa: Root Admin

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Ranga sponsorska: Sponsor

Dołączył: 2017-08-15

Poziom ostrzeżeń: 0

06-02-2018, 11:42 , ocenił powyższy materiał: mocne - Podoba mi się

Rosinho, dnia 06-02-2018, 11:25, napisał(a):
Bardzo dobrze ujęte. Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał. Tu już są raczej Janowie niż Jasie, więc nauczyć się niczego nie zdołają.


W punkt, nic dodać nic ująć.

Karten


Komentarzy: 121

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2016-01-12

Poziom ostrzeżeń: 2

06-02-2018, 11:44 , ocenił powyższy materiał: słabe - Nie podoba mi się

Nie podoba mi się

Nierozumiem co chciałeś osiągnąć tym tekstem ... Nie żyjemy w Korei mamy wolność słowa, krytykujemy bo możemy krytyka jest dobra i motywuje jak nie potrafisz sobie z nią poradzić to problem leży po twojej stronie.

Peter
Strażnik Galaktyki


Komentarzy: 1743

Grupa: Root Admin

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Ranga sponsorska: Sponsor

Dołączył: 2017-08-15

Poziom ostrzeżeń: 0

06-02-2018, 11:47

Karten, dnia 06-02-2018, 11:44, napisał:
Nie podoba mi się

Nierozumiem co chciałeś osiągnąć tym tekstem ... Nie żyjemy w Korei mamy wolność słowa, krytykujemy bo możemy krytyka jest dobra i motywuje jak nie potrafisz sobie z nią poradzić to problem leży po twojej stronie.


Ciekawe co Ty skomentowałeś, bo na pewno nie ten artykuł. Z tego co rozumiem to artykuł o zasadach dobrego wychowania a nie o żadnej krytyce.

Berth


Komentarzy: 1056

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Francuski Łącznik

Dołączył: 2016-06-20

Poziom ostrzeżeń: 0

06-02-2018, 11:53 , ocenił powyższy materiał: mocne - Podoba mi się

Z grubsza to jest to, co chcemy aby tu było. Miła i przyjacielska atmosfera oraz poszanowanie innych. Nie zgadzam się jednak z Tobą, żeby zrezygnować z odejmowania punktów z klasyfikacji RM dla tych co mają nas głęboko gdzieś. Właśnie trzeba odejmować, takie jest moje zdanie.

krzysinho


Komentarzy: 64

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2017-08-22

Poziom ostrzeżeń: 0

06-02-2018, 12:00 , ocenił powyższy materiał: mocne - Wolę nie oceniać

TomasS, dnia 06-02-2018, 11:30, napisał:
Może też ignorowanie ich przez moderatorów i root adminów (brak komentarzy) pozwoli im zrozumieć, żeby traktować innych tak, jak się samemu chce być traktowanym? Chociaż to mocno wątpliwe.


Szczerze to wolałbym, aby w moim praskim blogu było zero komentarzy niż tak jak teraz administracja na odwal się, automatyczne "podoba się". Wolę, aby osoba przeczytała i jeśli nie ma nic do dodania przemilczała niż bezpłciowe "podoba się". Druga rzecz jak to wygląda, gdy bodajże nie jestem pewien, ale chyba Fubar, w ciągu 10 minut klika 6 albo 7 razy "Podoba mi się" w różnych blogach, nawet osoba szybko czytająca nie jest w stanie dokładnie przeczytać ze zrozumieniem tylu tekstów. Czy o takie coś chodzi w systemie komentarzy? Dla mnie takie oceny są bez żadnego sensu i nic nie warte...

Ktoś napisał w temacie z osobami, które dostają kolorowy nick: "Ja czytam tylko autorów wybranych, ale za to dokładnie przeglądam listę sukcesów odniesionych w miesiącu i ilość dodanych wpisów. " Moje pytanie czy to, że ktoś odnosi sukcesy oznacza, że pisze lepiej? Dla mnie jest to śmieszne, czytam wybranych, ale jak głosuję to użytkownik X wrzucił same screeny (o czym nie wiem), ale zdobył mistrzostwo świata Senegalem, a taki powiedzmy JMK spadł z ligi Realem (o czym głosujący także nie wie bo powiedzmy także nie czytał), ale opisał wszystko jak dobrą książkę. Głosujący spojrzy tylko na sukcesy i zagłosuje na użytkownika X. To jaki sens ma taki głos? Znów nie ma żadnego sensu. Często głosy to bezmyślne kopiowanie głosów od "ważniejszych i bardziej liczących się" userów
Komentarze zostały wyłączone
Obecnie online: brak użytkowników online
Copyright © 2015-24 by Łukasz Czyżycki