x

 

ROZGRYWKA MISTRZÓW - VARIA - Football Manager


OCENA mocne: 12, słabe: 1
zobacz komentarze

System punktowania sukcesów w eliminacjach 2. edycji Rozgrywki Mistrzów

26-02-2016, 19:16 , Unikalnych wejść: 7144 , autor: Mahdi

Wybrany klub / reprezentacja: -

Opisywany sezon: -

Poziom rozgrywkowy: -

Wersja gry: -


REPUTACJE KLUBÓW ZAPREZENTOWANE W TYM ARTYKULE SĄ INNE NIŻ TE NA UJEDNOLICONYM ZAPISIE GRY!

UJEDNOLICONY ZAPIS GRY POWSTAŁ PO ZIMOWYM UAKTUALNIENIU!

NIEMNIEJ ZASADA POZOSTAJE TAKA SAMA.


Przede wszystkim nie traktujcie tego systemu jako w 100% pewnego. Ostateczny i niezmienialny kształt punktowania Waszych sukcesów zaprezentowany zostanie wraz z regulaminem eliminacji Rozgrywki Mistrzów.

Dzisiejszy artykuł potraktujcie jako materiał do wnikliwego przestudiowania. Zadawajcie pytania, chętnie też wysłuchamy Waszych sugestii. Kilka kwestii pozostaje otwartych (superpuchary krajowe, klubowe mistrzostwa świata, superpuchar Europy). Zapraszam do lektury!

Autorem systemu punktowania jest Piotr Sebastian (z wyjątkiem kilku sugestii z mojej strony).

...


1. Podstawą punktowania sukcesów w eliminacjach 2 Edycji Rozgrywki Mistrzów są zwycięstwa / remisy osiągnięte w każdym meczu (niezależnie od poziomu rozgrywkowego). Dodatkowo system punktacji ma zachęcić uczestnika do wyboru klubu słabszego, próby wprowadzenia go do elity i do osiągania sukcesów w europejskich pucharach.

2. Nie będziemy premiować sukcesów odniesionych w Pucharze Ligi (dotyczy uczestników eliminacji, którzy obejmą drużyny w Anglii, Portugalii i Francji). Podobnie z rozgrywkami pucharowymi dla klubów z niższych lig angielskich (FA Trophy, Johnstone’s Paint Trophy), włoskich (Puchar Serie C, Superpuchar Serie C) czy hiszpańskich (Puchar Federacji). Te rozgrywki sugerujemy wykorzystywać jako poligon doświadczalny dla Waszych taktycznych pomysłów i do ogrywania młodych graczy.

3. Punkty do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów zdobywa się sumując punkty obliczone na podstawie współczynnika ligowego danego klubu (WL), współczynnika krajowego (WK), współczynnika pucharowego (WP) i punktów przyznanych za zdobycie niektórych trofeów. Wszystkie te punkty dzielimy na koniec przez liczbę rozegranych sezonów.

4. Oto jak obliczamy współczynniki dla klubów (uwzględniono reputację klubu ustaloną przez twórców gry):


a/ WSPÓŁCZYNNIK LIGOWY (WL).

Ten współczynnik wykorzystywać będziemy do nagradzania zwycięstw / remisów prowadzonych przez Was drużyn w lidze. Jak tworzymy współczynnik ligowy (WL)? Każdy klub (na dowolnym poziomie rozgrywkowym) ma ustaloną reputację wyrażoną wartością liczbową. Przykładowo - podaję reputacje klubów z Premier League:

Chelsea - 8 900
Man Utd - 8 900
Man City - 8 850
Arsenal - 8 550
Liverpool - 8 400
Tottenham - 7 950
Everton - 7 150
Newcastle - 7 000
Southampton - 6 900
West Ham - 6 800
Stoke - 6 750
Swansea - 6 700
West Brom - 6 450
Crystal Palace - 6 400
Leicester - 6 350
Sunderland - 6 300
Aston Villa - 6 250
Norwich - 6 200
Watford - 6 150
Bournemouth - 6 050

Jak widzimy najwyższą reputację mają Chelsea i Manchester United (8900), a zatem ich współczynnik ligowy (WL) wynosił będzie 1. Jak zatem tworzymy współczynnik ligowy (WL) dla pozostałych klubów? Bardzo prosto!

Omówmy to na przykładzie Liverpoolu. Otóż reputację Liverpoolu (8400) dzielimy przez reputację klubu / klubów o najwyższym współczynniku w lidze (8900) i zaokrąglamy do trzech miejsc po przecinku.

8400 : 8900 = 0,994

A zatem 0,994 - tyle będzie wynosił współczynnik ligowy (WL) dla Liverpoolu.

Obliczmy teraz - przykładowo - współczynnik ligowy (WL) dla drużyny z najniższą reputacją w lidze, czyli dla Bournemouth. Dzielimy reputację Bournemouth (6050) przez reputację klubu / klubów o najwyższym współczynniku w lidze (8900) i zaokrąglamy do trzech miejsc po przecinku.

6050 : 8900 = 0,680.

A zatem 0,680 - tyle będzie wynosił współczynnik ligowy (WL) dla Bournemouth.

Na tej samej zasadzie tworzymy współczynniki dla klubów we wszystkich ligach! Nie jest istotne czy uczestnik grał będzie w ekstraklasie czy na 4 poziomie w Anglii, 3 poziomie we Włoszech, Francji, itd.

Zobaczmy - przykładowo - jak kształtują się reputacje klubów z 4 poziomu w Anglii (Sky Bet League Two):

Leyton Orient - 4 200
Portsmouth - 4 200
Yeovil - 4 200
Luton - 3 850
Oxford - 3 850
Notts Co - 3 800
Plymouth - 3 800
Stevenage - 3 750
Bristol Rovers - 3 700
Crawley - 3 700
Wycombe - 3 650
Carlisle - 3 600
Exeter - 3 600
Dag & Red - 3 400
Hartlepool - 3 400
Mansfield - 3 400
Northampton - 3 400
York - 3 400
Newport Co - 3 350
Morecambe - 3 350
AFC Wimbledon - 3 350
Barnet - 3 100
Cambridge - 3 100
Accrington - 3 100

Jak widzimy najwyższą reputację mają Leyton Orient, Portsmouth i Yeovil (4200), a zatem ich współczynnik ligowy (WL) wynosił będzie 1. Jak zatem tworzymy współczynnik ligowy (WL) dla pozostałych klubów? Bardzo prosto!

Omówmy to na przykładzie Plymouth. Otóż reputację Plymouth (3800) dzielimy przez reputację klubu / klubów o najwyższym współczynniku w lidze (4200) i zaokrąglamy do trzech miejsc po przecinku.

3800 : 4200 = 0,905

A zatem 0,905 - tyle będzie wynosił współczynnik ligowy (WL) dla Plymouth.


JAK WYKORZYSTUJEMY WSPÓŁCZYNNIK LIGOWY?

Teraz najważniejsze: oto jak współczynnik ligowy (WL), wykorzystywany będzie w celu gromadzenia punktów w klasyfikacji eliminacji Rozgrywki Mistrzów. Omówmy to na przykładzie klubu z najwyższą reputacją (Chelsea) oraz na przykładzie Liverpoolu, Bournemouth i czwartoligowego Plymouth.


Przypuśćmy że Chelsea wywalczyła w lidze 80 punktów. Oto jak obliczamy ile punktów do klasyfikacji Rozgrywki Mistrzów zdobędzie uczestnik eliminacji, który prowadził The Blues:

80 punktów wywalczonych w lidze dzielimy przez 1 (współczynnik ligowy - WL - dla Chelsea) a następnie przez 38 (liczba spotkań w Premier League).

80 : 1 : 38 = 2,105

A zatem osoba prowadząca Chelsea zdoobywa w takej sytuacji 2,105 punkta do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów.


A teraz zobaczmy ile punktów do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów zdobylibyście prowadząc Liverpool. Znów załóżmy, że Liverpool wywalczył w lidze 80 punktów.

80 punktów wywalczonych w lidze dzielimy przez 0,994 (współczynnik ligowy - WL - dla Liverpoolu) a następnie przez 38 (liczba spotkań w Premier League).

80 : 0,994 : 38 = 2,118

A zatem osoba prowadząca Liverpool zdoobywa w takej sytuacji 2,118 punkta do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów.


Następnie sprawdźmy Bournemouth. Znów załóżmy, że klub Artura Boruca wywalczył w lidze 80 punktów.

80 punktów wywalczonych w lidze dzielimy przez 0,680 (współczynnik ligowy - WL - dla Bournemouth) a następnie przez 38 (liczba spotkań w Premier League).

80 : 0,680 : 38 = 3,096

A zatem osoba prowadząca Bournemouth zdobywa w takej sytuacji 3,096 punkta do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów.


I w końcu wystepujący na czwartym poziomie rozgrywkowym w Anglii Plymouth. Załóżmy, że Plymouth wywalczył w lidze 90 punktów.

90 punktów wywalczonych w lidze dzielimy przez 0,905 (współczynnik ligowy - WL - dla Plymouth) a następnie przez 46 (liczba spotkań w Sky Bet League Two).

90 : 0,905 : 46 = 2,162

A zatem osoba prowadząca Plymouth zdoobywa w takej sytuacji 2,162 punkta do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów.



b/ WSPÓŁCZYNNIK KRAJOWY (WK)

Ten współczynnik wykorzystywać będziemy do nagradzania zwycięstw / remisów prowadzonych przez Was drużyn w krajowym pucharze. Jak tworzymy współczynnik krajowy (WK)? Tak samo jak współczynnik ligowy (WL)! Jednak w tym wypadku  przy jego tworzeniu bierzemy pod uwagę reputacje klubów z całego kraju, a nie tylko konkretnej ligi.


Znów jako przykład weźmy Anglię. Oto reputacje wybranych drużyn:

Chelsea - 8 900
Man Utd - 8 900
Man City - 8 850
Arsenal - 8 550
Liverpool - 8 400
Tottenham - 7 950
Everton - 7 150
Newcastle - 7 000
Southampton - 6 900
West Ham - 6 800
Stoke - 6 750
Swansea - 6 700
West Brom - 6 450
Crystal Palace - 6 400
Leicester - 6 350
Sunderland - 6 300
Aston Villa - 6 250
Norwich - 6 200
Watford - 6 150
Bournemouth - 6 050

...

Leyton Orient - 4 200
Portsmouth - 4 200
Yeovil - 4 200
Luton - 3 850
Oxford - 3 850
Notts Co - 3 800
Plymouth - 3 800
Stevenage - 3 750
Bristol Rovers - 3 700
Crawley - 3 700
Wycombe - 3 650
Carlisle - 3 600
Exeter - 3 600
Dag & Red - 3 400
Hartlepool - 3 400
Mansfield - 3 400
Northampton - 3 400
York - 3 400
Newport Co - 3 350
Morecambe - 3 350
AFC Wimbledon - 3 350
Barnet - 3 100
Cambridge - 3 100
Accrington - 3 100


Jak widzimy najwyższą reputację w Anglii mają Chelsea i Manchester United (8900), a zatem ich współczynnik krajowy (WK) wynosił będzie 1. Jak zatem tworzymy współczynnik krajowy (WK) dla pozostałych klubów? Bardzo prosto!


Omówmy to na przykładzie Watford. Otóż reputację Watford (6150) dzielimy przez reputację klubu / klubów o najwyższym współczynniku w kraju (8900) i zaokrąglamy do trzech miejsc po przecinku.

6150 : 8900 = 0,691

A zatem 0,691 - tyle będzie wynosił współczynnik krajowy (WK) dla Watford.


Obliczmy teraz - przykładowo - współczynnik krajowy (WK) dla drużyn z najniższą reputacją w kraju (mowa tu o klubach dostępnych do objęcia w Rozgrywce Mistrzów), czyli dla Barnet, Cambridge i Accrington. Dzielimy reputację tych klubów (3100) przez reputację klubu / klubów o najwyższym współczynniku w lidze (8900) i zaokrąglamy do trzech miejsc po przecinku.

3100 : 8900 = 0,348.

A zatem 0,348 - tyle będzie wynosił współczynnik krajowy (WK) dla Barnet, Cambridge i Accrington.

 

JAK WYKORZYSTUJEMY WSPÓŁCZYNNIK KRAJOWY?

Teraz najważniejsze: oto jak współczynnik krajowy (WK), wykorzystywany będzie w celu gromadzenia punktów w klasyfikacji eliminacji Rozgrywki Mistrzów. Omówmy to na przykładzie klubu z najwyższą reputacją (Chelsea) oraz na przykładzie Watford i czwartoligowego Barnet.


Załóżmy, że Chelsea rozegrała 6 spotkań w Pucharze Anglii. 4 razy wygrała i 2 razy zremisowała. Przyjmujemy punktację 3 punkty za zwycięstwo i 1 punkt za remis. A zatem Chelsea w Pucharze Anglii zdobyła 14 punktów. Ile punktów do klasyfikacji eliminacji Rozgrywki Mistrzów otrzyma osoba prowadząca The Blues?

Obliczmy. 14 punktów podzielimy przez 1 (współczynnik krajowy - WK - dla Chelsea) a następnie przez 6 (liczba spotkań w Pucharze Anglii).

14 : 1 : 6 = 2,333

A zatem osoba prowadząca Chelsea zdoobywa w takiej sytuacji 2,333 punkta do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów.


Teraz weźmy jako przykład ekipę Watford. Załóżmy, że Watford rozegrał 6 spotkań w Pucharze Anglii. 4 razy wygrał i 2 razy zremisował. Przyjmujemy punktację 3 punkty za zwycięstwo i 1 punkt za remis. A zatem Watford w Pucharze Anglii zdobył 14 punktów. Ile punktów do klasyfikacji eliminacji Rozgrywki Mistrzów otrzyma osoba prowadząca ten klub?

Obliczmy. 14 punktów podzielimy przez 0,691 (współczynnik krajowy - WK - dla Watford) a następnie przez 6 (liczba spotkań w Pucharze Anglii).

14 : 0,691 : 6 = 3,377

A zatem osoba prowadząca Watford zdobywa w takej sytuacji 3,377 punkta do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów.


Na koniec przykład czwartoligowego Barnet, mającego najniższą reputację w Anglii (liczymy tu tylko kluby dostępne do objęcia w Rozgrywce Mistrzów). Załóżmy, że Barnet rozegrał 6 spotkań w Pucharze Anglii. 4 razy wygrał i 2 razy zremisował. Przyjmujemy punktację 3 punkty za zwycięstwo i 1 punkt za remis. A zatem Barnet w Pucharze Anglii zdobył 14 punktów. Ile punktów do klasyfikacji eliminacji Rozgrywki Mistrzów otrzyma osoba prowadząca ten klub?

Obliczmy. 14 punktów podzielimy przez 0,348 (współczynnik krajowy - WK - dla Barnet) a następnie przez 6 (liczba spotkań w Pucharze Anglii).

14 : 0,348 : 6 = 6,705

A zatem osoba prowadząca Barnet zdoobywa w takej sytuacji 6,705 punkta do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów.



c/ WSPÓŁCZYNNIK PUCHAROWY (WP)

Ten wspólczynnik wykorzystywać będziemy do nagradzania zwycięstw / remisów prowadzonych przez Was drużyn w europejskich pucharach (Liga Mistrzów, Liga Europy). Jak tworzymy współczynnik pucharowy (WP)? Tak samo jak współczynnik ligowy (WL) i współczynnik krajowy (WK)! Jednak w tym wypadku przy jego tworzeniu bierzemy pod uwagę reputacje klubów z całej Europy, a nie tylko z konkretnej ligi lub kraju.


Oto wybrane reputacje drużyn:

Barcelona - 9350
Real Madryt - 9250
Bayern - 9000
Chelsea - 8900
Man Utd - 8900
Man City - 8850
Atletico Madryt - 8800
Juventus - 8800
PSG - 8750
Milan - 8550
Arsenal - 8550
Porto - 8500
Sevilla - 8500
Benfica - 8500
Liverpool - 8400
Inter - 8250
Valencia - 8250
Borussia Dortmund - 8100
Napoli - 8100
Roma - 8000

...

Lech - 5900
Legia - 5900


Jak widzimy najwyższą reputację w Europie ma Barcelona (9350), a zatem jej współczynnik pucharowy (WP) wynosił będzie 1. Jak zatem tworzymy współczynnik pucharowy (WP) dla pozostałych klubów? Bardzo prosto!


Omówmy to na przykładzie PSG. Otóż reputację PSG (8750) dzielimy przez reputację klubu najwyższym współczynniku w Europie (9350) i zaokrąglamy do trzech miejsc po przecinku.

8750 : 9350 = 0,936

A zatem 0,936 - tyle będzie wynosił współczynnik pucharowy (WP) dla PSG.

Obliczmy teraz - przykładowo - współczynnik pucharowy (WP) dla Lecha Poznań i Legii Warszawa. Dzielimy reputację tych klubów (5900) przez reputację klubu o najwyższym współczynniku w Europie (9350) i zaokrąglamy do trzech miejsc po przecinku.

5900 : 9350 = 0,631.

A zatem 0,631 - tyle będzie wynosił współczynnik pucharowy (WP) dla Lecha i Legii.

 

JAK WYKORZYSTUJEMY WSPÓŁCZYNNIK PUCHAROWY?

Teraz najważniejsze - jak współczynnik pucharowy (WP) - wykorzystywany będzie w celu gromadzenia punktów w klasyfikacji eliminacji Rozgrywki Mistrzów. Omówmy to na przykładzie klubu z najwyższą reputacją (Barcelona) oraz na przykładzie PSG i Lecha Poznań.


Załóżmy, że Barcelona rozegrała 13 spotkań w Lidze Mistrzów. 10 razy wygrała, 2 razy zremisowała i 1 raz przegrała. Przyjmujemy punktację 3 punkty za zwycięstwo i 1 punkt za remis. A zatem Barcelona w Lidze Mistrzów zdobyła 32 punkty. Ile punktów do klasyfikacji eliminacji Rozgrywki Mistrzów otrzyma osoba prowadząca Dumę Katalonii?

Obliczmy. 32 punkty podzielimy przez 1 (współczynnik pucharowy - WP - dla Barcelony) a następnie przez 13 (liczba spotkań w Lidze Mistrzów).

32 : 1 : 13 = 2,462

A zatem osoba prowadząca Barcelonę zdobywa w takej sytuacji 2,462 punkta do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów.


Teraz weźmy jako przykład ekipę PSG. Załóżmy, że PSG rozegrał 13 spotkań w Lidze Mistrzów. 10 razy wygrał, 2 razy zremisował i 1 raz przegrał. Przyjmujemy punktację 3 punkty za zwycięstwo i 1 punkt za remis. A zatem PSG w Lidze Mistrzów zdobył 32 punkty. Ile punktów do klasyfikacji eliminacji Rozgrywki Mistrzów otrzyma osoba prowadząca tę drużynę?

Obliczmy. 32 punkty podzielimy przez 0,936 (współczynnik pucharowy - WP - dla PSG) a następnie przez 13 (liczba spotkań w Lidze Mistrzów).

32 : 0,936 : 13 = 2,630

A zatem osoba prowadząca PSG zdobywa w takej sytuacji 2,630 punkta do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów.


Na zakończenie sprawdźmy drużynę Lecha Poznań. Załóżmy, że Lech rozegrał 12 spotkań w Lidze Mistrzów (fazy kwalifikacyjne i faza grupowa) oraz 2 mecze w Lidze Europy. 8 razy wygrał, 1 raz zremisował i 5 razy przegrał. Przyjmujemy punktację 3 punkty za zwycięstwo i 1 punkt za remis. A zatem Lech w Lidze Mistrzów i Lidze Europy zdobył 25 punktów. Ile punktów do klasyfikacji eliminacji Rozgrywki Mistrzów otrzyma osoba prowadząca tę drużynę?

Obliczmy. 25 punktów podzielimy przez 0,631 (współczynnik pucharowy - WP - dla Lecha) a następnie przez 14 (liczba spotkań w Lidze Mistrzów i Lidze Europy).

25 : 0,631 : 14 = 2,830

A zatem osoba prowadząca Lecha Poznań zdobywa w takej sytuacji 2,830 punkta do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów.


Uwagi:

- Reputacja klubu / klubów może się zmieniać po każdym sezonie (na przykład po awansach). A zatem szef Rozgrwyki Mistrzów po każdym rozegranym sezonie prześwietli sejw uczestnika eliminacji. Uczyni tak nie tylko po to, aby sprawdzić brak prób potencjalnych oszustw zakazanych przez regulamin, ale przede wszystkim po to, aby sprawdzić reputację prowadzonego klubu i ustalić dla niego współczynnik ligowy (WL), współczynnik krajowy (WK) i współczynnik pucharowy (WP). Na podstawie ustalonych współczynników obliczy ile punktów uczestnik eliminacji zdobył do klasyfikacji generalnej eliminacji Rozgrywki Mistrzów.

- Mecze zakończone remisem i rozstrzygnięte w rzutach karnych traktujemy zawsze jako remis.

- W polskiej ekstraklasie nie będziemy dzielić punktów, stosujemy się do żelaznej zasady: 3 punkty za zwycięstwo, 1 punkt za remis.

- Wszelkie mecze barażowe w ligach, gdzie one występują zaliczać będziemy jako kolejny mecz ligowy. Przykładowo: jeżeli ekipa Yeovil rozegra 46 meczów w lidze plus 3 w barażach o awans, to jej dorobek dzielić będziemy przez 49 spotkań.



5/ Punkty bonusowe.

- zwycięstwo w Superpucharze Europy: 0,150 punktu  (jedyna nagroda)

- zwycięstwo w Lidze Mistrzów lub w Lidze Europejskiej: 0,150 punktu

- zwycięstwo w Klubowych Mistrzostwach Świata: 0,100  (jedyna nagroda)

- zwycięstwo w dowolnej lidze (niezależnie od poziomu rozgrywek): 0,100 punktu

- zwycięstwo w krajowym pucharze: 0,050 punktu

- zwycięstwo w krajowym superpucharze: 0,050 punktu  (jedyna nagroda)

 


6/ Podsumowanie

W ramach podsumowania podam dwa przykłady zastosowania naszego systemu punktacji:



CHELSEA

Załóżmy, że ekipa Chelsea osiągnęła w sezonie następujące rezultaty:

- zwycięstwo w lidze angielskiej z dorobkiem:
92 punkty w 38 meczach

- zwycięstwo w Pucharze Anglii z dorobkiem:
6 meczów, 4 zwycięstwa, 2 remisy, czyli: 14 punktów w 6 meczach

- zwycięstwo w Lidze Mistrzów z dorobkiem:
13 meczów, 11 zwycięstw, 1 remis, 1 porażka, czyli: 34 punkty w 13 meczach

Podliczamy punkty do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów:

1. LIGA

Współczynnik ligowy (WL) dla Chelsea wynosi 1 a zatem 92 punkty wywalczone w lidze dzielimy przez 1, a następnie przez 38 (liczba spotkań w Premier League).

92 : 1 : 38 = 2,421

Sumując: za osiągnięcia w lidze uczestnik eliminacji prowadzący Chelsea otrzymuje 2,421 punkta.

2. PUCHAR ANGLII

Współczynnik krajowy (WK) dla Chelsea wynosi 1 a zatem 14 punktów wywalczonych w Pucharze Anglii dzielimy przez 1, a następnie przez 6 (liczba spotkań w Pucharze Anglii).

14 : 1 : 6 = 2,333

Sumując: za osiągnięcia w Pucharze Anglii uczestnik eliminacji prowadzący Chelsea otrzymuje 2,333 punkta.

3. LIGA MISTRZÓW

Współczynnik pucharowy (WP) dla Chelsea wynosi 0,952 a zatem 34 punkty wywalczone w Lidze Mistrzów dzielimy przez 0,952, a następnie przez 13 (liczba spotkań w Lidze Mistrzów).

34 : 0,952 : 13 = 2,747

Sumując: za osiągnięcia w Lidze Mistrzów uczestnik eliminacji prowadzący Chelsea otrzymuje 2,747 punkta.

4. PUNKTY BONUSOWE

0,100 - zwycięstwo w lidze
0,050 - zwycięstwo w Pucharze Anglii
0,150 - zwycięstwo w Lidze Mistrzów

Sumując: 0,300 (punkty bonusowe).

5. SUMA PUNKTÓW DO KLASYFIKACJI ELIMINACJI ROZGRYWKI MISTRZÓW

a/ 2,421 (liga)
b/ 2,333 (Puchar Anglii)
c/ 2,747 (Liga Mistrzów)
d/ 0,300 (punkty bonusowe)

RAZEM: 7,801

A zatem za osiągnięcia w danym sezonie uczestnik eliminacji prowadzący Chelsea otrzymuje 7,801 punkta do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów.


Należy pamiętać, że regulaminowym obowiązkiem jest rozegranie minimum 5 sezonów! Końcowy dorobek punktowy podzielimy na koniec przez liczbę rozegranych sezonów.


LECH POZNAŃ

Załóżmy, że ekipa Lecha osiągnęła w sezonie następujące rezultaty:

- zwycięstwo w lidze polskiej z dorobkiem:
95 punktów w 37 meczach

- zwycięstwo w Pucharze Polski z dorobkiem:
7 meczów, 5 zwycięstw, 2 remisy, czyli: 17 punktów w 7 meczach

- udział w Lidze Mistrzów (fazy kwalifikacyjne i faza grupowa) oraz w Lidze Europy :
14 spotkań, 8 zwycięstw, 1 remis, 5 porażek, czyli: 25 punktów w 14 meczach

Podliczamy punkty do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów:

1. LIGA

Współczynnik ligowy (WL) dla Lecha wynosi 1, a zatem 95 punktów wywalczonych w lidze dzielimy przez 1, a następnie przez 37 (liczba spotkań w ekstraklasie).

95 : 1 : 37 = 2,568

Sumując: za osiągnięcia w lidze uczestnik eliminacji prowadzący Lecha otrzymuje 2,568 punkta.

2. PUCHAR POLSKI

Współczynnik krajowy (WK) dla Lecha wynosi 1, a zatem 17 punktów wywalczonych w Pucharze Polski dzielimy przez 1, a następnie przez 7 (liczba spotkań w Pucharze Polski).

17 : 1 : 7 = 2,429

Sumując: za osiągnięcia w Pucharze Polski uczestnik eliminacji prowadzący Lecha otrzymuje 2,429 punkta.

3. LIGA MISTRZÓW / LIGA EUROPY

Współczynnik pucharowy (WP) dla Lecha wynosi 0,631 a zatem 25 punktów wywalczonych w Lidze Mistrzów i Lidze Europy dzielimy przez 0,631, a następnie przez 14 (liczba spotkań w Lidze Mistrzów i Lidze Europy).

25 : 0,631 : 14 = 2,830

Sumując: za osiągnięcia w Lidze Mistrzów i Lidze Europy uczestnik eliminacji prowadzący Lecha otrzymuje 2,830 punkta.

4. PUNKTY BONUSOWE

0,100 - zwycięstwo w lidze
0,050 - zwycięstwo w Pucharze Polski

Sumując: 0,150 (punkty bonusowe).

5. SUMA PUNKTÓW DO KLASYFIKACJI ELIMINACJI ROZGRYWKI MISTRZÓW

a/ 2,568 (liga)
b/ 2,429 (Puchar Polski)
c/ 2,830 (Liga Mistrzów i Liga Europy)
d/ 0,150 (punkty bonusowe)

RAZEM: 7,977

A zatem za osiągnięcia w opisanym jako przykład sezonie uczestnik eliminacji prowadzący Lecha otrzymuje 7,977 punkta do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów.


Należy pamiętać, że regulaminowym obowiązkiem jest rozegranie minimum 5 sezonów! Końcowy dorobek punktowy podzielimy na koniec przez liczbę rozegranych sezonów.


Jak widzicie na powyższych dwóch przykładach: rewelacyjny jak na polskie warunki występ Lecha w Lidze Mistrzów (awans do fazy grupowej, trzecie miejsce tamże i potem porażka w dwumeczu Ligi Europy) w połączeniu z doskonałą postawą w rodzimych rozgrywkach - zaowocowały minimalnie lepszą ilością osiągniętych punktów do klasyfikacji generalnej Rozgrywki Mistrzów niż w przypadku Chelsea, która wygrała przecież Champions League!

I o to w tym systemie chodzi! Możliwości wyboru swojego scenariusza i pomysłu na udział w eliminacjach Rozgrywki Mistrzów jest doprawdy bez liku! Weźcie pod uwagę, że reputacja klubu może się co sezon zmieniać, a tym samym zmieniać się będą jego współczynniki (ligowy, krajowy i pucharowy)! Jednak w przypadku zespołów z najniższych lig, tuż po ewentualnym awansie, ta reputacja wzrośnie minimalnie! A zatem w wyższej klasie rozgrywkowej - przy dobrej postawie - taki klub ma szansę zdobyć dla Was naprawdę sporo punktów do klasyfikacji generalnej eliminacji Rozgrywki Mistrzów! No i przy wielosezonowej rozgrywce, wirtualny menedżer prowadzący słaby klub na wyżyny, ma większą szansę na zajęcie czołowego miejsca w klasyfikacji generalnej eliminacji turnieju, niż ten co zdecydował się objąć klub topowy.

***

Tutaj możecie zapoznać się z najważniejszymi zmianami regulaminowymi, planowanymi w 2. edycji eliminacji Mistrzostw Polski Wirtualnych Menedżerów:

Planowane zmiany regulaminowe
 

***

Na koniec w największym skrócie powtórzę jak tworzymy poszczególne współczynniki dla klubów (musicie wybaczyć mi „masło maślane“ - zbyt dużo razy użyte słówko „reputacja“ - doszedłem do wniosku, że trzeba to przedstawić właśnie w ten sposób, aby nie było żadnych niejasności):


WL (współczynnik ligowy) - reputacja prowadzonego klubu podzielona przez reputację klubu o najwyższej reputacji w danej lidze.


WK (współczynnik krajowy) - reputacja prowadzonego klubu podzielona przez reputację klubu o najwyższej reputacji w danym kraju.


WP (współczynnik pucharowy) - reputacja prowadzonego klubu podzielona przez reputację klubu o najwyższej reputacji w Europie.



Czyli - w dużym uproszczeniu i skrócie - im Wasz klub będzie miał niższy współczynnik, tym cenniejszy będzie każdy wywalczony na boisku punkt!


Autor: Mahdi
Wicemistrz Polski FM 2015, Mistrz Polski FM 2017, FM 2019, FM 2020, FM2021 i FM2022, 3. miejsce w Polsce FM 2018, Typer Sezonu 2020/21 - 2. miejsce, Typer Sezonu 2021/22 - 3. miejsce

KOMENTARZE

booom0


Komentarzy: 153

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Mr 24

Dołączył: 2015-12-02

Poziom ostrzeżeń: 0

26-02-2016, 19:42

A robiliście symulacje dla klubów z nizszych lig? jezeli zaczne grę od 3 ligi angielskiej i do europejskich pucharów awansuje po 5 sezonach to jestem mnóstwo pkt w plecy w stosunku do klubów które już w pierwszym sezonie grają w pucharach

Mahdi
Wicemistrz Polski FM 2015, Mistrz Polski FM 2017, FM 2019, FM 2020, FM2021 i FM2022, 3. miejsce w Polsce FM 2018, Typer Sezonu 2020/21 - 2. miejsce, Typer Sezonu 2021/22 - 3. miejsce


Komentarzy: 10675

Grupa: Root Admin

Ranga: Ojciec Założyciel

Ranga sponsorska: Sponsor Główny

Dołączył: 2015-03-20

Poziom ostrzeżeń: 0

26-02-2016, 19:50

Piotr Sebastian takie symulacje przeprowadzał, lecz będzie on dostępny albo dziś późnym wieczorem (jak znajdzie siły i chęci) albo jutro.

Napiszę tak - ten system jest tak skonstruowany, że nawet jak na początku wystąpią tego typu straty, to mogą one z łatwością zostać zniwelowane, gdy poprowadzisz klub z niższej ligi dłużej! Poza tym zauważ, jaką masz szansę zyskać już na początku w razie dobrego występu w krajowym pucharze! Ale myślę, że na Twoje pytanie - i wszystkie inne - najlepiej odpowie Piotr Sebastian.

Dodam również, że prowadzenie topowego klubu wiąże się z grą na wiecznym "musiku". Wpadka w krajowym pucharze (chociażby jedna na pięć sezonów) może mieć nieobliczalne skutki dla pozycji w klasyfikacji końcowej dla uczestnika grającego takim klubem.

booom0


Komentarzy: 153

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Mr 24

Dołączył: 2015-12-02

Poziom ostrzeżeń: 0

26-02-2016, 19:57

właśnie dlatego się pytam o symulacje różnych sytuacji. nie liczyłem różnicy punktowej ale może warto było by przynajmniej w pierwszym sezonie nie punktować występów w europejskich pucharach bo jest to raczej dodatkowy turniej. Ale poczekam na PiotraSebastiana i navpewno to wyjaśni. To tylko takie moje luźne przemyślenia po przeczytaniu systemy punktacji.
2 edycja RM zapowiada się ciekawie.

pavel


Komentarzy: 1024

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Czasowy Ban - Czerwona kartka

Dołączył: 2016-01-24

Poziom ostrzeżeń: 4

26-02-2016, 20:02 , ocenił powyższy materiał: mocne

System fajny, ale podzielam obawy @boom0. LM w pierwszym sezonie będzie dosyć znacznym "handicapem" i warto by się zastanowić czy nie lepiej nie liczyć jej do punktacji pierwszego sezonu. W kolejnych sporo punktów będzie można nadrobić szybkimi awansami (spora różnica reputacji) i jakoś wyrównać szanse z uczestnikami LM.

Rychooo


Komentarzy: 815

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2015-12-03

Poziom ostrzeżeń: 2

26-02-2016, 20:06

System punktowania bardzo mi się podoba ponieważ raczej będę grał znowu Polska ligę bo to mi się najbardziej podoba tym razem wystartuje w 1lidze. Tylko jedno mnie zastanawia. Niby jest promowane aby brać gorsze zespoły ale z drugiej strony to współczynniki będą co sezon aktualizowane. Czyli nie będzie się opłacało stworzyć znakomitego sezonu bo dobre wyniki będą skutkowaly podwyższeniem współczynnika a co za tym idzie zdobywa mniej punktów za swoje sukcesy?! Tak to rozumiem? Najsilniejszy może mnie oswiecisz?

Karl


Komentarzy: 49

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2015-12-06

Poziom ostrzeżeń: 0

26-02-2016, 20:06

Przypomina mi to trochę system UEFY.
Tylko, że tam prowadzi to do takich absurdów, że Barca jest druga, bo mimo wygrywania LM notuje dużo remisów

pavel


Komentarzy: 1024

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Czasowy Ban - Czerwona kartka

Dołączył: 2016-01-24

Poziom ostrzeżeń: 4

26-02-2016, 20:10

Czyli nie będzie się opłacało stworzyć znakomitego sezonu bo dobre wyniki będą skutkowaly podwyższeniem współczynnika a co za tym idzie zdobywa mniej punktów za swoje sukcesy?!


W ogóle nie będzie się opłacało grac liga polską. Jedyne na czym zyskasz to europejskie puchary, a sporo będzie tracił na reputacji ligowej. Lepiej zaczynać nisko w topowych ligach i liczyć na szybkie awanse, albo na samej górze i nabijać punkty w Europie.

Mahdi
Wicemistrz Polski FM 2015, Mistrz Polski FM 2017, FM 2019, FM 2020, FM2021 i FM2022, 3. miejsce w Polsce FM 2018, Typer Sezonu 2020/21 - 2. miejsce, Typer Sezonu 2021/22 - 3. miejsce


Komentarzy: 10675

Grupa: Root Admin

Ranga: Ojciec Założyciel

Ranga sponsorska: Sponsor Główny

Dołączył: 2015-03-20

Poziom ostrzeżeń: 0

26-02-2016, 20:17

Pavel - mylisz się. W tym systemie nie ma znaczenia w jakiej lidze grasz, jeśli chodzi o premiowanie sukcesów ligowych. Przeczytaj dokładnie jak się tworzy współczynnik ligowy dla klubów.

Co do Waszych obaw o handicap w postaci udziału mocnych klubów w europejskich pucharach... Ja mam raczej obawy, że topowe kluby będą "poszkodowane", ale o to nam chodziło gdy szukaliśmy sytemu dla punktowania sukcesów w eliminacjach Rozgrywki Mistrzów:-)

pavel


Komentarzy: 1024

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Czasowy Ban - Czerwona kartka

Dołączył: 2016-01-24

Poziom ostrzeżeń: 4

26-02-2016, 20:22

Pavel - mylisz się. W tym systemie nie ma znaczenia w jakiej lidze grasz, jeśli chodzi o premiowanie sukcesów ligowych. Przeczytaj dokładnie jak się tworzy współczynnik ligowy dla klubów.


Mahdi nie mylę się :) Chodzi o ilość dostępnych poziomów ligowych. Dlaczego? Ano dlatego, że system reputacji jest płynny i po 3 sezonach, nawet zaczynając na dnie 1 ligi, nabijamy na tyle sporą reputację ligową, że nasze punkty są dosyć niskie. Natomiast szybkie awanse od 4 poziomu ligowego w Anglii są punktowo korzystniejsze.

Karten


Komentarzy: 121

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2016-01-12

Poziom ostrzeżeń: 2

26-02-2016, 20:28 , ocenił powyższy materiał: mocne

Lipa ... Kiepski system ...

Ale zobaczymy w praniu ;)
Obecnie online: Shari
Copyright © 2015-24 by Łukasz Czyżycki