x

 

ROZGRYWKA MISTRZÓW - VARIA - Football Manager


OCENA mocne: 20, słabe: 0
zobacz komentarze

Rozgrywka Mistrzów 3. Projekt zupełnie innej formuły eliminacji niż dotychczasowa plus nagrody.

14-01-2017, 15:49 , Unikalnych wejść: 7487 , autor: Mahdi

Wybrany klub / reprezentacja: -

Opisywany sezon: -

Poziom rozgrywkowy: -

Wersja gry: -

NOWE ZASADY  ELIMINACJI

Pomysł wpadł mi do głowy dość dawno, pod koniec września zeszłego roku. Przedstawiłem go w październiku jednemu z moderatorów Mój Football Manager.

ŚWIERZY - dzięki za dyskrecję:-)

Do rzeczy.

Jak rozstrzygnąć najsprawiedliwiej, kto jest bardzo dobrym wirtualnym menedżerem? Doszedłem do wniosku, że na takie miano zasługują tylko takie osoby, które potrafią się wykazać w jak najszerszych aspektach managementu. Muszą sobie poradzić w każdych warunkach!

A zatem ogłaszam oficjalnie, że eliminacje 3. edycji Mistrzostw Polski Wirtualnych Menedżerów będą miały charakter ZADANIOWY.

Co to oznacza? Otóż każda osoba mająca ambicję awansować do turnieju finałowego, będzie musiała wykonać 3 zadania. Zadania będą miały wzrastający stopień trudności. A zatem pierwsze będzie najłatwiejsze, drugie - trudniejsze, trzecie - najtrudniejsze.
 


ZAŁOŻENIA OGÓLNE

1. Dla każdego z trzech zadań będzie przygotowany oddzielny zunifikowany zapis gry do pobrania.

2. Blogi dokumentujące udział w RM będzie można dodawać co 5 dni (dotychczas obowiązywała siedmiodniowa przerwa pomiędzy publikacjami).

3. Utrzymany zostanie obowiązkowy  autozapis (co miesiąc) i obowiązek zachowania wszystkich autozapisów do kontroli. Nie trzeba będzie już jednak co miesiąc wysyłać autozapisu, sprawdzone zostaną tylko autozapisy laureatów.

4. Autozapisy sprawdzi wyspecjalizowana firma informatyczna, z którą podpiszemy umowę-zlecenie. Jeżeli znajdą w kodzie gry działania niezgodne z regulaminem, protokół kontroli z wykazem wychwyconych działań niedozwolonych zostanie opublikowany. Uczestnik, który dopuści się nieuczciwości zostanie zdyskwalifikowany.
 


ZADANIA

Zadanie nr 1  (MISTRZ)

Dowolnym klubem, wybranym z tych, które będą dostępne na zunifikowanym zapisie gry, wygrać dwukrotnie Ligę Mistrzów „podpierając“ to zwycięstwem w krajowej lidze i głównym pucharze krajowym (przynajmniej raz).

Mój komentarz: wypełniając to zadanie każdy wirtualny menedżer udowodni, że radzi sobie z prowadzeniem „dużego“ klubu. Można to zadanie potraktować jako „rozgrzewkę“ przed dwoma kolejnymi zadaniami.


Zadanie nr 2  (DROGA W GÓRĘ)

Klubem wybranym z szóstego poziomu brytyjskiej piramidy ligowej (Vananarama National League North/South) awansować na poziom najwyższy (Premier League).

Mój komentarz: wypełniając to zadanie każdy wirtualny menedżer udowodni, że radzi sobie doskonale z prowadzeniem klubu znajdującego się na niewysokim poziomie rozwoju. Będziemy się mogli przekonać o takich umiejętnościach jak budowanie marki klubu w trudnych warunkach, zdolności poruszania po rynku transferowym, itd.


Zadanie nr 3  (PATRIOTA)

Dowolnym polskim klubem wybranym z pierwszego (Esktraklasa) lub drugiego (I liga) poziomu polskiej piramidy ligowej awansować do minimum ćwierćfinału Ligi Mistrzów. Należy podeprzeć ten sukces przynajmniej jednym zwycięstwem w krajowej lidze i głównym pucharze krajowym. Najważniejsze: zadanie uważa się za wykonane tylko wtedy, gdy w kadrze klubu (zawodnicy wykorzystani do gry we wszystkich oficjalnych rozgrywkach) będzie maksimum trzech cudzoziemców.  Poprzez określenie „cudzoziemiec“ rozumiemy gracza mającego obywatelstwo inne niż polskie, urodzonego poza Polską lub reprezentującego inny kraj niż Polska. Wyjątek robimy dla piłkarzy urodzonych poza Polską, lecz grających w reprezentacji naszego kraju (np. Cionek, Obraniak, Perquis).  Natomiast nigdy jako Polacy nie mogą być traktowani Dybala, Podolski czy Kurzawa. Uwaga: stan „narodowości“ klubowej kadry liczy się tuż przed pierwszym meczem sezonu. Jeżeli jakiś gracz zagraniczny zdobędzie obywatelstwo w trakcie sezonu i zadebiutuje w reprezentacji Polski, to jako Polak może być traktowany dopiero w następnym sezonie!

Mój komentarz: najambitniejsze, najciekawsze i najtrudniejsze z zadań. Wypełniając je wirtualny menedżer udowodni, że potrafi wychowywać, wyszukiwać i szlifować młode polskie perełki. Ważne też będą umiejętności interpersonalne (radzenie sobie z żądaniami sprzedaży do lepszego klubu, utrzymywanie wysokiego morale). Sposób wykonania tego zadania (wybór klubu) zależy tylko i wyłącznie od uczestnika Rozgrywki Mistrzów. Może objąć Lecha czy Legię, stopniowo pozbywać się graczy zagranicznych i stawiać na młodzież. Może też rozpocząć klubem pierwszoligowym i zbudować zupełnie nową „polską potęgę“.


Zadania należy wykonywać w podanej kolejności, tzn. dopiero po zakończeniu pierwszego przejść do drugiego, po zakończeniu drugiego - do trzeciego. Ilość karier dowolna, aczkolwiek nie sądzę, aby komuś chciało się wykonywać te zadania dwa razy.
 


ZASADY KLASYFIKACJI - TRZY WARIANTY

Przedstawię trzy warianty klasyfikowania uczestników, abyśmy mogli je przedyskutować i wybrać ten, który jest lepszy. Uprzedzam, że ostateczną decyzję podejmę sam, jednak Wasze głosy pomogą mi w podjęciu decyzji.
 


WARIANT 1

Dla ustalenia klasyfikacji, punkty będą obliczone w następujący sposób: wszystkie początkowe reputacje klubów, którymi wykonano zadania zostaną zsumowane. Lepszą pozycję zajmuje ten wirtualny menedżer, którego suma reputacji prowadzonych klubów jest niższa.

Przykład (reputacje klubów wzięte z FM 16): wirtualny menedżer o nicku Nascimento1998 do wykonania zadania nr 1 wybiera Real Madryt  (reputacja: 9250), do zadania nr 2 Oxford City (reputacja: 1950), do zadania nr 3 Lecha Poznań (5900).

Sumujemy wszystkie reputacje klubów wybranych przez Nascimento1998:

Zadanie nr 1: Real Madryt - 9250
Zadanie nr 2: Oxford City - 1950
Zadanie nr 3: Lech Poznań - 5900

Razem: 17 100


Z kolei wirtualny menedżer o nicku Delkopcio88 do wykonania zadania nr 1 wybiera Borussię Dortmund (reputacja: 8100), do zadania nr 2 Margate (reputacja: 1850), do zadania nr 3 Jagiellonię Białystok (4750).

Sumujemy wszystkie reputacje klubów wybranych przez Delkopcio88:

Zadanie nr 1: Borussia Dortmund - 8100
Zadanie nr 2: Margate - 1850
Zadanie nr 3: Jagiellonia Białystok - 4750

Razem: 14 700

Kolejność w tabeli będzie zatem taka:

1. Delkopcio88 - 14 700
2. Nascimento1998 - 17 100

Czyli - im niższa reputacja klubów, które wybierzecie do wykonania zadań, tym lepiej. Punktacja jest prosta i logiczna.

Ten wariant wpadł mi do głowy jako pierwszy. Ma jedną, jedyną wadę. Ktoś może np. objąć klub z Championship (np. Nottingham Forest, tak jak Sobu). Poświęci cztery-pięć sezonów i wykona zadanie zdobywając Puchar Mistrzów z klubem mającym reputację wyjściową 5650. W tym momecie gracz, który wykonał zadanie numer 1 grając Realem Madryt, czyli klubem z reputacją wyjściową 9250 - traci motywację. Pojawi się bowiem w głowie myśl: „Skoro tamten wygrał Ligę Mistrzów z klubem o reputacji 5650, to nie ma sensu, żebym dalej się męczył, gdyż i tak jak wykonam wszystkie zadania, to zostanę wyprzedzony w klasyfikacji końcowej“.

Dlatego uważam, że ten powyższy wariant odpada.


WARIANT 2

Identyczny jak pierwszy, tylko patrzymy na reputację „po“ wykonaniu poszczególnych zadań, a nie na reputację wyjściową! I wygrywa ten, kto ma sumę reputacji wyższą. Ten wariant wydaje mi się najlogiczniejszy, różnice będą wtedy doprawdy minimalne i nie sposób przewidzieć klasyfikacji końcowej.

Jedyny (malutki) problem - kto sprawdzi na Genie Scoucie reputacje klubów, skoro nie będzie RM Teamu? Ja nie mogę mieć dostępu do zapisów gry innych uczestników. Będę  bowiem (wedle wszelkiego prawdopodobieństwa)  rywalizował z najlepszymi w finale jako gospodarz.

Rozwiązania są dwa - albo sprawdzą te reputacje końcowe ludzie z firmy informatycznej, która zajmować się będzie kontrolą zapisów, albo zrobi to jeden z uczestników, taki, który nie znajdzie się wśród nagrodzonych.


WARIANT 3

Wszystkie osoby, które wykonają trzy zadania dostają do rozegrania jeden sezon wybranym przez mnie klubem. Sposób punktacji - identyczny jak w 2. edycji Rozgrywki Mistrzów. Trzy osoby, które zajmą miejsca 1-3 jadą na finał.




A CO, JEŚLI ?...

...żaden z uczestników nie wykona trzech zadań?

Weźmiemy wtedy pod uwagę tych, co wykonali dwa! Przykładowo - EddyManiolo wykonał trzy zadania jako jedyny, a dziesięciu innych menedżerów zdołało wykonać tylko dwa. Do finału w takim wypadku awansuje EddyManiolo plus dwóch najlepszych z wykonanymi dwoma zadaniami.


A co jeśli ilość punktów (jeżeli zdecydujemy się na warianty klasyfikacji 1 i 2) będzie identyczna? Oczywiscie jest to zdarzenie mało prawdopodobne, ale... Wtedy o kolejności mogą zadecydować:

- w przypadku wybrania wariantu nr 2: niższa reputacja początkowa klubów, którymi wykonano zadania (zsumowana reputacja, podzielona przez ilość wykonanych zadań)
- mniejsza ilość rozegranych sezonów (łącznie)
- niższa reputacja klubu z zadania nr 3
- niższa reputacja klubu z zadania nr 2
- niższa reputacja klubu z zadania nr 1
- liczba nominacji do nagród fair play
- losowanie


NAGRODY

Nagrody finansowe dla zdobywców miejsca 1-3 zostały przewidziane!

Jednak biorąc pod uwagę liczne głosy w komentarzach (ludzie pisali, że powinniśmy w ogóle zrezygnować z płacenia kasy) zdecydowałem, że tym razem nie podamy kwot, które będą do wygrania. Niech w Rozgrywce Mistrzów biorą udział pasjonaci, a ewentualne korzyści finansowe będą wtedy miłą niespodzianką. Myślę, że to mądre i dobre rozwiązanie.


A teraz uwaga: zdecydowaliśmy, że WSZYSTKIE osoby, które wykonają trzy zadania, otrzymają od nas grę Football Manager 2018 (lub 130 zł, jeśli ktoś kupi sobie grę już wcześniej)! Nawet jeśli takich osób będzie 50 czy 100 - nie wycofamy się z tego zobowiązania.


Lista nagród niematerialnych:
 

1. Tytuł Mistrza Polski Wirtualnych Menedżerów w grze Football Manager (oraz wicemistrza i zdobywcy trzeciego miejsca).

2. Certyfikaty.

3. Honorowy, „wieczysty" wpis na stronie Mój Football Manager w Galerii Sławy.

4. Publikacja wywiadu ze zwycięzcą.



 

Gdy zostanę wybrany gospodarzem (a tak się stanie na 99,9%, gdyż nie wierzę, że ktoś przedstawi lepszą ofertę ode mnie) dojdą następujące nagrody:


1. Zaproszenie na turniej finałowy do Manchesteru (pokrywamy koszty przelotu w obydwie strony i zakwaterowania).

2. Kieszonkowe dla każdego finalisty w wysokości £ 50 (słownie: pięćdziesiąt funtów szterlingów), co stanowi równowartość 251 zł.

3. Zwiedzanie stadionu Old Trafford i muzeum słynnego klubu Manchester United. Każdy z uczestników otrzyma na pamiątkę imienny certyfikat sygnowany przez Man Utd.

4. Zwiedzanie Muzeum Nauki, Techniki i Przemysłu (jeśli czas pozwoli).

 


Ze wszystkich zobowiązań wobec laureatów 1. i 2. edycji Rozgrywki Mistrzów wywiązaliśmy się co do złotówki (plus wszystkie nagrody niematerialne). Jesteśmy solidną "firmą" :-)



 

Szczegóły dotyczące wyboru gospodarza i mojej oferty/aplikacji przedstawiłem tutaj:

ODKRYWAMY PIERWSZE KARTY
 

Zapraszam do dyskusji!


Autor: Mahdi
Wicemistrz Polski FM 2015, Mistrz Polski FM 2017, FM 2019, FM 2020, FM2021 i FM2022, 3. miejsce w Polsce FM 2018, Typer Sezonu 2020/21 - 2. miejsce, Typer Sezonu 2021/22 - 3. miejsce

KOMENTARZE

Mahdi
Wicemistrz Polski FM 2015, Mistrz Polski FM 2017, FM 2019, FM 2020, FM2021 i FM2022, 3. miejsce w Polsce FM 2018, Typer Sezonu 2020/21 - 2. miejsce, Typer Sezonu 2021/22 - 3. miejsce


Komentarzy: 10677

Grupa: Root Admin

Ranga: Ojciec Założyciel

Ranga sponsorska: Sponsor Główny

Dołączył: 2015-03-20

Poziom ostrzeżeń: 0

14-01-2017, 20:11

@Massey20 - zadania )drugie i trzecie) wcale nie są łatwe, więc nie wydaje mi się, aby wszyscy je wykonali:-) Ale cieszyłbym się, aby było takich osób jak najwięcej!

@pavel - w minimum o którym piszesz, raczej nikt się nie zmieści. Jak dla mnie to potrzeba około 20 sezonów (licząc wszystkie zadania), aby je wszystkie zrealizować. Ale finał RM ma być dla najlepszych ui najwytrwalszych. Co do końcowej reputacji - zauważ, że w sezonie, którym zrealizowane zostaje zadanie, karierę należy zakończyć. A zatem nie będzie możliwości celowego przegrywania, żeby ta reputacja się zmniejszyła.

Zaraz odpiszę na resztę komentarzy.

Rychooo


Komentarzy: 815

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2015-12-03

Poziom ostrzeżeń: 2

14-01-2017, 20:13

Osobiście wydaje mi się, że WARIANT 2 jest bardzo dobry. Reputacja po zakończeniu zadania jest ok ale myślę, że dodatkowo powinno być jakoś premiowane szybsze wykonanie zadania. Jeżeli chodzi o pozostałe reguły to myślę, że z tą 6 ligą angielską to już trochę za dużo, bardziej odpowiednia byłaby max 4 liga tak jak ktoś już tutaj pisał, wolałbym np żeby to była wyższa liga ale dodatkowo doszedł warunek bycia mistrzem. Albo po prostu zamiast rozgrywania tylu sezonów w Anglii, awansować 6 osób do półfinału i te 6 osób rozgrywa dodatkowy sezon, który wyłoni finałową 3.
Jeżeli chodzi o nagrody finansowe to osobiście śmieszy mnie stado doradców, którzy zaglądają Mahdiemu do portfela i decydują o tym jak ma podzielić nagrody. W związku z powyższym nie wypowiadam się na ten temat.

Tak czy inaczej formuła mi się podoba czy to z uwzględnianiem uwag innych czy też nie. Nawet taka forma jaka teraz jest zaproponowana uważam za bardzo dobrą i nie pozostaje nic tylko czekać na rozpoczęcie 3 edycji RM!!!

pavel


Komentarzy: 1024

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Czasowy Ban - Czerwona kartka

Dołączył: 2016-01-24

Poziom ostrzeżeń: 4

14-01-2017, 20:24

Drugi wariant to "nagroda za marność", wygrywa ten, komu uda się uzyskać jak najmniejszą reputację, czyli dla przykładu bardziej opłaca się awansować np z 3 miejsca niż wygrywać ligę. To już lepsze byłoby policzyć sezony potrzebne do ukończenia wszystkich zadań i na tej podstawie wyłonić finalistów (im mniej tym lepiej).

EddyManiolo
3. miejsce w Polsce FM 2016


Komentarzy: 1302

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Menago Tradycjonalista

Dołączył: 2015-12-05

Poziom ostrzeżeń: 2

14-01-2017, 20:28

Pavel - patrząc pod tym kontem zgodzę się z Tobą co do drugiego wariantu, zgodzę się też że 4 liga angielska byłaby jak najbardziej w porządku.

Nasci niby LE to słabsi przeciwnicy, ale zwróć uwagę że żeby dojść do ćwierćfinału LM trzeba rozegrać te minimum 8 spotkań, a w LE żeby dojść do półfinału trzeba rozegrać 12 spotkań, a w ćwierćfinale można trafić na zespół który odpadł z LM także roli LE aż tak bym nie umniejszał ;p

grinch123


Komentarzy: 2291

Grupa: Moderator

Ranga: Zegarmistrz z Tarnowa

Dołączył: 2015-12-02

Poziom ostrzeżeń: 0

14-01-2017, 20:30 , ocenił powyższy materiał: mocne

Dla mnie wariant drugi jest bardzo dobry Może dołożę swoje pięć groszy więc :
Dla mnie i może graczy fajnie by było wybrać wariant od którego chce zacząć ponieważ jeden dobrze się czuje w lidze polskiej a drugi woli odmęty ligi angielskiej .Co wariantu drugiego to bardzo ciężko jest ugrać ćwierćfinał ligi mistrzów samymi polakami .Akurat się tak złożyło że gram wariantem patriota i w Legi mam trzech cudzoziemców i wyjście z grupy to nie lada wyczyn ,a kończę trzeci sezon Ewentualnie można było by dodać opcję czasową na wykonanie pojedynczego zadania . Np wariant pierwszy to maksymalnie 4 sezony ,w tym pułapie powinien zmieścić się gracz ,co by było gdyby się nie wyrobił dostałby mniej punktów .
Na opcję 2 i 3 dałbym średnio po 5-8 sezonów . Może to nie dobry pomysł ale takowy wpadł mi do głowy czytająć ten tekst .Co jeszcze rozumiem że zaczynamy z najniższą reputacją menagera i transfery wyłączone w pierwszym okienku .Co do taktyk to ja bym nakazał pokazać taktykę i polecenia. Mam nadzieje że mnie nie zjecie za moje pomysły

Mahdi
Wicemistrz Polski FM 2015, Mistrz Polski FM 2017, FM 2019, FM 2020, FM2021 i FM2022, 3. miejsce w Polsce FM 2018, Typer Sezonu 2020/21 - 2. miejsce, Typer Sezonu 2021/22 - 3. miejsce


Komentarzy: 10677

Grupa: Root Admin

Ranga: Ojciec Założyciel

Ranga sponsorska: Sponsor Główny

Dołączył: 2015-03-20

Poziom ostrzeżeń: 0

14-01-2017, 20:32

@Berth - wariant klasyfikowania nr 2 wydaje się najsprawiedliwszy i najlogiczniejszy. Rozważam też wariant nr 3, bo taki baraż byłby ciekawy.

@Nasci - skoro w LM ćwierćfinał, to jednak w LE niech będzie półfinał:-)

@DBoniem - nie korzystaliśmy z edytorów, tylko z Genie Scouta, by ustalić reputację po każdym sezonie. Ale gdybym miał jeszcze raz przeżywać taką edycję nr 2 i robić to, co robiłem (około 250 notek), to bym osiwiał, a moje małżeństwo by się rozpadło...

Co do karier: w tekście jest informacja, że dla każdego zadania będzie oddzielny zunifikowany zapis do pobrania. Aby uniknąć nieporozumień, każdy taki zapis będzie odpowiednio zatytułowany (Zadanie nr 1 - mistrz, zadanie nr 2 - droga w górę, zadanie nr 3 - patriota).

Pamiętaj, że w zadaniu nr 1 musisz dwukrotnie wygrać LM. Zadania trzeba realizować jedno po drugim, a obowiązkowe przerwy między publikacjami zostaną zmniejszone z 7 do 5 dni.

@Rychooo - marsz z 6 ligi jest trudniejszy i o tio chodzi. Grałem kiedyś ekipą FC United of Manchester. Marsz z 7 ligi do Premier League był jednym z moich najlepszych doświadczeń!

@pavel - ale zrealizowanie celu kończy daną karierę.

Na resztę postów odpowiem za chwilę, nie chce tu ścian teksu wstawiać:-)

EddyManiolo
3. miejsce w Polsce FM 2016


Komentarzy: 1302

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Menago Tradycjonalista

Dołączył: 2015-12-05

Poziom ostrzeżeń: 2

14-01-2017, 20:36

Chrum chrum pyszny grinch ;P
Powiem Ci szczerze że to pokazywanie taktyk i poleceń to raczej sobie darujmy bo skoro jest przyzwolenie na gotowce to po co znowu robić zamieszanie i prowokować :)
Grinch ja gram samymi polakami w Legii i jest nieźle :P

grinch123


Komentarzy: 2291

Grupa: Moderator

Ranga: Zegarmistrz z Tarnowa

Dołączył: 2015-12-02

Poziom ostrzeżeń: 0

14-01-2017, 20:39

EddyManiolo, dnia 14-01-2017, 20:36, napisał:
Chrum chrum pyszny grinch ;P
Powiem Ci szczerze że to pokazywanie taktyk i poleceń to raczej sobie darujmy bo skoro jest przyzwolenie na gotowce to po co znowu robić zamieszanie i prowokować :)
Grinch ja gram samymi polakami w Legii i jest nieźle :P

co do taktyk może masz rację ,ale skład Legi to bym zobaczył :-)

pavel


Komentarzy: 1024

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Czasowy Ban - Czerwona kartka

Dołączył: 2016-01-24

Poziom ostrzeżeń: 4

14-01-2017, 20:41

@pavel - ale zrealizowanie celu kończy daną karierę.


Mahdi dalej nie rozumiesz :) Masz zadanie nr. 2, od 5 do n sezonów i przy wariancie drugim premiujesz tych co awansowali np z 3 miejsc i stawiasz ich ponad tymi co awansowali z 1. Taki przykład, premiowanie najniższej reputacji w tym wypadku to premiowanie gorszego wykonania zadania. Jak pisałem wyżej lepiej docenić tych co wykonali wszystkie 3 zadania w jak najmniej liczbie sezonów. Wtedy wybierzesz naprawdę najlepszych managerów.

Moim zdaniem sytuacja, w której do finału nie wchodzi ten, który wykonał zadanie w 8 sezonów, bo jego zespoły w ostatecznym rozrachunku uzyskały wyższą reputację od tego, który potrzebował do np. sezonów 21.

Takie jest moje zdanie w tej kwestii i warto się mocno zastanowić nad wszystkimi implikacjami uniknąć sytuacji z 2 edycji.

Nascimento1998


Komentarzy: 1419

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2015-12-02

Poziom ostrzeżeń: 0

14-01-2017, 20:42

Jeszcze takie pytanie - np. gram Legią, jakimś cudem w drugim sezonie awansuje do 1/4 LM, ale w przeciągu całego sezonu na boisku było 4 obcokrajowców. Wtedy wynik się nie liczy, tak?
Obecnie online: poprostukuba00
Copyright © 2015-24 by Łukasz Czyżycki