x

 

ZZA BRAMKI - REPREZENTACJA
OCENA mocne: 4, słabe: 0
zobacz komentarze

Wybór trenera Nawałki - mój wybór!

31-05-2016, 00:19, Unikalnych wejść: 8199
ZZA BRAMKI
REPREZENTACJA

 

 

 

 

Euro 2016 coraz bliżej, do pierwszego starcia Biało-Czerwonych zostało 11 dni. Właśnie zakończyło się drugie zgrupowanie. Rano kadrowicze udadzą się do Rzeszowa, by stamtąd lotem czarterowym polecieć do Gdańska na mecz towarzyski z reprezentacją Holandii (odbędzie się on w środę). Decyzje co do składu personalnego naszej reprezentacji na mistrzostwa Europy we Francji zapadły, trener ogłosił je przed kilkoma godzinami na oficjalnej konferencji w Arłamowie.

 

 

Kim zatem są szczęśliwi wybrańcy, którzy na francuskich boiskach będą (mam taką nadzieję) dzielnie bronić biało-czerwonych barw i godnie reprezentować dumny, niemal 40-milionowy naród? Naród, który miał w ostatnich latach całe mnóstwo powodów do radości i satysfakcji, jeśli chodzi o występy naszych reprezentantów piłki siatkowej, czy ręcznej. Natomiast w przypadku ukochanej dyscypliny większości polskich kibiców, mamy do czynienia z ciągłym oczekiwaniem, rozczarowaniem, frustracją, głodem sukcesu. Nic więc dziwnego, że na tych 23 wyselekcjonowanych przez Adama Nawałkę piłkarzy, od teraz z ogromną nadzieję zwrócone będą oczy miliony Polaków. Przyjrzyjmy się tym nazwiskom uważnie, oto polska kadra na Euro 2016:

 

 

I jeszcze małe uzupełnienie:

 

 

W tym miejscu odsyłam do ciekawych statystyk kadrowiczów w związku z ich wkładem w eliminacje, można je znaleźć tutaj:

ARTYKUŁ PRZEGLĄDU SPORTOWEGO

 

Do Francji zatem nie pojadą (prócz wyeliminowanych przez kontuzje - Pawła Wszołka i Macieja Rybusa): Przemysław Tytoń, Paweł Dawidowicz i Artur Sobiech. 

 

Warto zaznaczyć, że aż dziecięciu graczy Ekstraklasy jedzie na Euro, wśród nich prym wiodą gracze Legii Warszawa.

 

 

Generalnie obyło się bez większych niespodzianek, a tym bardziej bez kontrowersji. Choć  oczywiście nie wszyscy będą wyborem trenera Nawałki usatysfakcjonowani, nie każdego zapewne też przekonuje taki właśnie a nie inny skład, który wyruszy na podbój Francji. Trudno. Każdy co prawda ma prawo do własnych wyobrażeń o polskiej kadrze, jednakże tak się składa, że to właśnie selekcjoner (a nie nikt inny) jest najbliżej tej kadry – i to on ma największe rozeznanie, jeśli chodzi o indywidualne umiejętności, aktualną formę i przydatność dla drużyny poszczególnych zawodników.  Dlatego też, to selekcjoner (na szczęście) podejmuje decyzje i bierze za nie odpowiedzialność. My możemy tylko sobie komentować, przytakiwać bądź kręcić nosem, podpowiadać lepsze - naszym zdaniem - rozwiązania, albo też akceptować decyzje trenera Nawałki.

Jeśli o mnie chodzi, to może i nie koniecznie mam całkowite  przekonanie do wszystkich 23 nazwisk reprezentantów, ale za to ufam w zawodową mądrość i intuicję selekcjonera. Jestem przekonana, że podjął decyzje najwłaściwsze z możliwych i że są one poparte wnikliwą obserwacją, analizą i (że tak to nazwę) zamysłem taktycznym – czyli koncepcją na rozgrywanie poszczególnych meczów z przeciwnikami o konkretnej charakterystyce. Chodzi mi o to, że w zależności od rywala i sytuacji na boisku, trener zapewne będzie nieco rotował składem. Zmiany mogą też przecież zostać wymuszone przez ewentualne kontuzje (odpukać!). W każdym razie myślę, że taki właśnie a nie inny wybór, uwzględnia wszystkie te możliwości i sytuacje. W każdym razie jestem spokojna i chyba po raz pierwszy przed ważnym turniejem nie mam pokusy, by bawić się w doradcę selekcjonera drużyny narodowej, nie mam ochoty niczego poprawiać, zmieniać – zarówno od strony personalnej, jak i żadnej innej. Jestem spokojna i pewna, że jest ktoś, kto zrobi to znacznie lepiej. Wcześniej zawsze było jakieś „ale”, jakieś „a może jednak”, albo „lepiej nie”… Dziś zdaję się całkowicie na to, co zadecyduje Adam Nawałka – bo jeśli jego wybory i decyzje nie przyniosą wreszcie pożądanego efektu, to już chyba nigdy nie jest nam pisana futbolowa euforia.

Jeśli nie on, to kto?

Jeśli nie teraz, to kiedy?

Po prostu wybór selekcjonera jest też moim wyborem!

Do boju Orły!!!


Autor: Nikita

KOMENTARZE

Mahdi
Wicemistrz Polski FM 2015, Mistrz Polski FM 2017, FM 2019, FM 2020, FM2021 i FM2022, 3. miejsce w Polsce FM 2018, Typer Sezonu 2020/21 - 2. miejsce, Typer Sezonu 2021/22 - 3. miejsce


Komentarzy: 10686

Grupa: Root Admin

Ranga: Ojciec Założyciel

Ranga sponsorska: Sponsor Główny

Dołączył: 2015-03-20

Poziom ostrzeżeń: 0

07-06-2016, 09:02

Fakt, u Milika sodóweczka jest bardzo wyraźna. W dwóch ostatnich meczach zaprezentował niebezpiecznie wysoki poziom braku zaangażowania. Jeśli ktoś go nie sprowadzi na ziemię, to będzie można pisać kolejne epopeje pt. "zmarnowany talent". A jest to gracz z dużym potencjałem! Dlatego uważam, że krytyka jest jak najbardziej potrzebna. Zgadzam się z tym co napisał Pavel - to co "pokazał" Starzyński, woła o pomstę do nieba. Na pięć zagrań - cztery do tyłu, na alibi. Poza tym ten facet jest przeraźliwie wolny! To rozgrywający w starym stylu, tacy obecnie mogą jedynie błyszczeć w naszej "ekstraklasie".

Nasci - co zrobisz; szary kibic nie musi znać niuansów prowadzenia drużyny i domaga się wprowadzenia Lewandowskiego, bo to największa gwiazda drużyny... Karmiony jest Lewym od rana do nocy (internet, gazety, TV) zapłacił za bilet i chce go sobie pooglądać na boisku...

Na koniec zaznaczę - ja wierzę w sukces tej drużyny we Francji. Niemniej nie jestem za tym, żeby klaskać i śpiewać "jesteśmy z Wami" i "nic się nie stało" po dwóch meczach, które były przeraźliwie słabe w wykonaniu reprezentacji. Na szczęście druga połowa meczu z Litwą sprawiła, że widać światełko w tunelu:-)

Nikita


Komentarzy: 684

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Dziewczyna Zza Bramki

Dołączyła: 2016-01-29

Poziom ostrzeżeń: 0

07-06-2016, 14:57

Mahdi - ależ oczywiście, że kibic ma prawo wyrażać swoją dezaprobatę w stosunku do sportowców, drużyny, wyniku, postawy zawodników czy sędziego. Nawet w formie gwizdów.
Moim zdaniem jednak, wczoraj można było sobie darować tego typu zachowania. Bo też i czemu one niby miały służyć? Czy gwiżdżący kibice uważają, że zarówno trener jak i piłkarze są głupi i ślepi, by nie zauważać, że ich gra i wynik meczu pozostawiają wiele do życzenia. Przecież oni muszą zdawać sobie z tego sprawę i nie widzę potrzeby ich uświadamiania. Ja w każdym razie bym nie gwizdała (choćby dlatego, że nie umiem ;)
Tak, jak powiedział po meczu Robert Lewandowski, najważniejsze jest to co wydarzy się we Francji - i z tego powinniśmy rozliczać ekipę Nawałki.

Czy piłkarze są słabi i czy olewają tego typu spotkania? Ani jedno ani drugie. Po prostu takie spotkania są specyficzne, stanowią jakby element przygotowań do ważniejszej imprezy i temu są podporządkowane. Nie zaś oczekiwaniom jakiegoś Kowalskiego, czy Nowaka, którzy zapłacili za bilet i chcą wchodzić z tego tytułu w kompetencje trenera, dyktując mu kogo ma wystawić... ;)
Ja osobiście ponad satysfakcję kibiców w Krakowie, stawiam na radość tych we Francji. I nadal ufam w mądrość, profesjonalizm i intuicję Nawałki. Nawet jeśli z tyłu głowy też błąka mi się obawa, czy może nie przekombinował z tymi zmianami ustawienia, eksperymentami itp. kosztem zgrywania formacji...?

Co do Milika - nikt nie zna go tak dobrze, jak Nawałka właśnie. Jeśli rzeczywiście trzeba będzie zniwelować poziom sodówki, to trener to zrobi. Ale nie sądzę - bo we Francji będzie zupełnie inne ustawienie, inna gra, inny wynik i inny - lepszy Milik!!!

Nascimento1998


Komentarzy: 1419

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2015-12-02

Poziom ostrzeżeń: 0

07-06-2016, 16:41

Zgadzam się, że każdy ma prawo tak naprawdę robić co chcę i może trochę przesadziłem, ale nie zmienia to jednego - jest mi za tych "kibiców" strasznie wstyd, tyle.

Poza piłką i skokami narciarskimi na innych dyscyplinach już nie znam się tak dobrze, więc z tego powodu nigdy do głowy by mi nie przyszło, żeby np. wygwizdać piłkarzy ręcznych po jakichś dwóch nieudanych meczach (dodatkowo: towarzyskich!!!).

Nie mam pretensji do tych ludzi, że jedyny futbol z jakim mają do czynienia to te wielkie turnieje, sam uwielbiam co styczeń oglądać MŚ/ME w ręczną i całe lato Ligę Światową i ME/MŚ w siatkówce + te dyscypliny na Olimpiadzie, ale aż tak dobrze się na nich nie znając nawet nie przyszłoby mi do głowy, żeby na nich gwizdać czy coś.

Podsumowując - nie znasz się, to nie oceniaj, to by było najzdrowsze bo taka jest mentalność większości, jeden z przykładów opisałem chociażby tutaj: http://myfootballmanager.pl/zza-bramki/varia/99/pilka-rzadza-gangi-kiboli Nie wiemy, w tamtym przypadku nigdy nie byliśmy na meczach, a piszemy i oceniamy. Jasne, gwizdy to nie ta skala niżto co zostało napisane w tej gazecie, ale uważam te zachowanie (gwizdy) za bardzo nie na miejscu.

Mahdi
Wicemistrz Polski FM 2015, Mistrz Polski FM 2017, FM 2019, FM 2020, FM2021 i FM2022, 3. miejsce w Polsce FM 2018, Typer Sezonu 2020/21 - 2. miejsce, Typer Sezonu 2021/22 - 3. miejsce


Komentarzy: 10686

Grupa: Root Admin

Ranga: Ojciec Założyciel

Ranga sponsorska: Sponsor Główny

Dołączył: 2015-03-20

Poziom ostrzeżeń: 0

07-06-2016, 16:48

A ja uważam odwrotnie:-) Ale o tym już pisałem wyżej...

Nascimento1998


Komentarzy: 1419

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2015-12-02

Poziom ostrzeżeń: 0

07-06-2016, 17:07

Najważniejsze będzie to, co wydarzy się w niedzielę.

pavel


Komentarzy: 1024

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Czasowy Ban - Czerwona kartka

Dołączył: 2016-01-24

Poziom ostrzeżeń: 4

07-06-2016, 19:57

Najważniejsze będzie to, co wydarzy się w niedzielę.


W tym systemie wyjście z grupy jest tak banalne, ze nawet tradycyjnie zaliczając 2 wtopy na start będziemy mieli szanse na awans, o który zagramy z Ukrainą. Ba, nawet, przy dobrym układzie w naszej jak i innych grupach, do awansu może starczyć 1pkt (!!!). Także emocje i "najważniejsze" mecze mogą być, aż do końca fazy grupowej.

Nascimento1998


Komentarzy: 1419

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2015-12-02

Poziom ostrzeżeń: 0

07-06-2016, 20:09

Nie no, z tym jednym punktem nie przesadzajmy, ale też na siłę nie umniejszajmy sytuacji, gdzie zdobędziemy 6/7 punktów w grupie, bo to pomimo łatwości awansu i tak będzie coś.

pavel


Komentarzy: 1024

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Czasowy Ban - Czerwona kartka

Dołączył: 2016-01-24

Poziom ostrzeżeń: 4

07-06-2016, 20:18

Nie no, z tym jednym punktem nie przesadzajmy


Teoretycznie taka sytuacja jest możliwa, wiadomo, mało realna, ale kto tam wie. Nasi eksperci po 2 ewentualnych wtopach zaczną wyliczać takie warianty.

gdzie zdobędziemy 6/7 punktów w grupie, bo to pomimo łatwości awansu i tak będzie coś.


Ja się uciesze z 3, 4 to będzie sukces.

Jaceq91


Komentarzy: 926

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2016-04-15

Poziom ostrzeżeń: 1

08-06-2016, 00:58

ja obstawiam 4 punkty, remis z Irlandią, w dupsko z Niemcami, choć oni nie zachwycili w towarzyskich, ale to drużyna turniejowa no i jakieś zwycięstwo z Ukrainą. Max to 6 punktów, jeżeli fartem z Irlandią byśmy wygrali...

Nikita


Komentarzy: 684

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Dziewczyna Zza Bramki

Dołączyła: 2016-01-29

Poziom ostrzeżeń: 0

08-06-2016, 11:16

Nascimento1998, dnia 07-06-2016, 17:07, napisał:
Najważniejsze będzie to, co wydarzy się w niedzielę.


Dokładnie, Nasci - zacznie się Euro i wszystkie mecze towarzyskie przed nim, odejdą w niepamięć ;)

@pavel - a jakbyś tak przez jeden dzień spróbował być optymistą...?
Oczywiście Ty pewnie powiesz, że jesteś realistą i masz trzeźwe spojrzenie na sytuację, ale czy to takie trudne uwierzyć w naszą drużynę, nie przekreślać ich szans na samym starcie.
Jak dadzą plamę, wtedy zaczniesz krytykować i narzekać- będzie dużo czasu. Teraz byłoby fajnie, gdyby każdy Polak kibicował polskiej reprezentacji i trzymał za nią kciuki - spróbujesz?
To łatwe ;)

@Jaceq91 - powiem szczerze, że zdumiewa mnie ta pewność bukmacherów, ekspertów, kibiców, co do potęgi Niemców. Wiem, wiem - to mistrzowie świata, drużyną turniejowa, świetni piłkarze itp.
No ok. Niech sobie będą.
Ale z nami wcale nie musza wygrać...
Mimo wszystko ;)
Obecnie online: brak użytkowników online
Copyright © 2015-24 by Łukasz Czyżycki