x

 

ROZGRYWKA MISTRZÓW - VARIA - Football Manager


OCENA mocne: 3, słabe: 0
zobacz komentarze

9. Mistrzostwa Polski Wirtualnych Menedżerów w grze Football Manager - aneks do regulaminu, to już koniec!

18-10-2023, 13:31 , Unikalnych wejść: 546 , autor: Mahdi

Wybrany klub / reprezentacja: -

Opisywany sezon: -

Poziom rozgrywkowy: -

Wersja gry: -

Już teraz trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i stwierdzić, że dziewiąta edycja „Rozgrywki Mistrzów“ zakończyła się totalną klapą. Nie wiem, co miało na to wpływ - czy konieczność wyłożenia 20 zł na wpisowe, czy sama formuła eliminacji, czy zmiana w mentalności graczy? Nie mam pojęcia i jako osoba, która zakończyła już swoją menedżerską karierę, nie chcę się w to wgłębiać.

Natomiast nie obrażając się na rzeczywistość, należy podjąć jakieś decyzje. Zarówno te związane z obecną edycją turnieju, jak i te strategiczne. Zacznijmy od tych drugich. Po rozmowach z weche (redaktorem naczelnym portalu) doszliśmy do wniosku, że nie będzie kontynuacji Rozgrywki Mistrzów. Bieżąca, dziewiąta edycja, jest ostatnią. Główny powód - brak zainteresowania.

Natomiast stanęliśmy przed poważnym dylematem, co zrobić z bieżącą edycją? Regulamin nie przewiduje, niestety, co się stanie, jeżeli liczba uczestników eliminacji będzie mniejsza niż ilość finalistów (4). To mój błąd, przyznaję, ale przecież tak naprawdę nikt nie mógł przewidzieć, że zainteresowanie będzie tak marne. Patrząc na poprzednie edycje - rzecz absolutnie nie do pomyślenia! A jednak tak się zdarzyło.

W związku z tym muszę skorzystać z par. II, pkt. 3 Regulaminu Rozgrywki Mistrzów, który mówi:

3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu RM z ważnych przyczyn technicznych, prawnych lub/i organizacyjnych, uzasadniając te przyczyny w formie wpisu blogowego opublikowanego na łamach Serwisu natychmiast po ich zaistnieniu.


W związku z tym, że pojawiła się ważna przyczyna techniczna, zaszła konieczność napisania aneksu do Regulaminu RM. Oto on:


Jeżeli do dnia zakończenia eliminacji (30 listopad 2023) liczba uczestników-pretendentów będzie mniejsza niż liczba przewidzianych finalistów (czterech), turniej finałowy się nie odbędzie. Równocześnie Rozgrywka Mistrzów 9 nie wyłoni laureatów i zostanie uznana za nierozstrzygniętą.


Autor: Mahdi
Wicemistrz Polski FM 2015, Mistrz Polski FM 2017, FM 2019, FM 2020, FM2021 i FM2022, 3. miejsce w Polsce FM 2018, Typer Sezonu 2020/21 - 2. miejsce, Typer Sezonu 2021/22 - 3. miejsce

KOMENTARZE

przeminho
Zastępca Redaktora Naczelnego


Komentarzy: 1282

Grupa: Moderator

Ranga: Chluba Mój Football Manager

Ranga sponsorska: Sponsor Premium

Dołączył: 2021-10-24

Poziom ostrzeżeń: 0

18-10-2023, 19:03 , ocenił powyższy materiał: mocne - Doceniam to, co robisz

No cóż... frekwencja w poprzednich edycjach wynikała z tego, że chyba każdy startujący chciał Ciebie pokonać Mahdi. Widać, że ,,zapał" blogerów odrobinę osłabł gdy przeszedłeś na fmową emeryturę.

Jeszcze jest taka sprawa, że cała formuła blogowania przemawia obecnie chyba tylko do starszych graczy, i może ttu jest tego powód. Stara gwardia powolutku odchodzi od FMa, staje się tylko obserwatorami. Młodzi nie palą się do pisania, wolą grać na edytorze, z listami talentów. Nie krytykuję, jako nastolatek też szedłem na skróty. Z wiekiem przyszło więcej rozwagi, chęci na wyzwania a nie granie wiecznie wielkimi klubami. Do młodszego pokolenia bardziej przemawia facebookowe dzielenie się grą w postaci urywków, małych wrzutek, same proste i szybko przyswajalne treści. Jeszcze youtube, śledzenie karier bez wysiłku.

Stara gwardia się... starzeje :)

Może to i dobrze? Społeczność blogowa będzie troszkę mniejsza, ale za to spokojniejsza, bez przypałów. Taka rozrywka dla koneserów. Fajnie by było gdyby więcej graczy dzieliło się swoimi karierami, ale co zrobisz? Pozostaje dawać przykład i może tym zachęcać innych do blogowania.

Przecież blog nie musi być opisem jednego sezonu, można tworzyć go w postaci dziennika jak Pontifex albo robić coś w stylu kroniki całej kariery. Tu bym apelował do innych użytkowników, zagraliście ciekawą karierę? Podzielcie się ją z nami! W postaci jednego zbiorczego bloga na przykład - coś takiego zajęłoby wam mniej czasu, a myślę że byłoby bardzo ciekawe.

kubilaj2
Wicemistrz Polski FM 2023


Komentarzy: 694

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Chluba Mój Football Manager

Dołączył: 2017-12-26

Poziom ostrzeżeń: 0

18-10-2023, 19:42 , ocenił powyższy materiał: mocne - Podoba mi się

przeminho, dnia 18-10-2023, 19:03, napisał:
No cóż... frekwencja w poprzednich edycjach wynikała z tego, że chyba każdy startujący chciał Ciebie pokonać Mahdi. Widać, że ,,zapał" blogerów odrobinę osłabł gdy przeszedłeś na fmową emeryturę.

Jeszcze jest taka sprawa, że cała formuła blogowania przemawia obecnie chyba tylko do starszych graczy, i może ttu jest tego powód. Stara gwardia powolutku odchodzi od FMa, staje się tylko obserwatorami. Młodzi nie palą się do pisania, wolą grać na edytorze, z listami talentów. Nie krytykuję, jako nastolatek też szedłem na skróty. Z wiekiem przyszło więcej rozwagi, chęci na wyzwania a nie granie wiecznie wielkimi klubami. Do młodszego pokolenia bardziej przemawia facebookowe dzielenie się grą w postaci urywków, małych wrzutek, same proste i szybko przyswajalne treści. Jeszcze youtube, śledzenie karier bez wysiłku.

Stara gwardia się... starzeje :)

Może to i dobrze? Społeczność blogowa będzie troszkę mniejsza, ale za to spokojniejsza, bez przypałów. Taka rozrywka dla koneserów. Fajnie by było gdyby więcej graczy dzieliło się swoimi karierami, ale co zrobisz? Pozostaje dawać przykład i może tym zachęcać innych do blogowania.

Przecież blog nie musi być opisem jednego sezonu, można tworzyć go w postaci dziennika jak Pontifex albo robić coś w stylu kroniki całej kariery. Tu bym apelował do innych użytkowników, zagraliście ciekawą karierę? Podzielcie się ją z nami! W postaci jednego zbiorczego bloga na przykład - coś takiego zajęłoby wam mniej czasu, a myślę że byłoby bardzo ciekawe.

No niestety - takich jak ja można policzyć na palcach jednej ręki doświadczonego pracownika tartaku.
Mimo wszystko - trochę szkoda, że cała para pójdzie w gwizdek, ale co zrobisz? Nic nie zrobisz.

przeminho
Zastępca Redaktora Naczelnego


Komentarzy: 1282

Grupa: Moderator

Ranga: Chluba Mój Football Manager

Ranga sponsorska: Sponsor Premium

Dołączył: 2021-10-24

Poziom ostrzeżeń: 0

18-10-2023, 20:00

kubilaj2, dnia 18-10-2023, 19:42, napisał:
No niestety - takich jak ja można policzyć na palcach jednej ręki doświadczonego pracownika tartaku.
Mimo wszystko - trochę szkoda, że cała para pójdzie w gwizdek, ale co zrobisz? Nic nie zrobisz.


Ty, Pontifex i Pavlito - faktycznie na jednej ręce bez dwóch palców :)

Co do Rozgrywki pozostaje mieć nadzieje, że jeszcze ktoś coś doda i będziecie decydować z weche jak to rozstrzygnąć.
Ja się nie dołączę, zawsze gram dla rozrywki, nigdy dla rywalizacji. Nawet mecze oglądam dla przyjemności a nie z potrzeby kibicowania, oczywiście Reprezentacja to wyjątek. Piłka klubowa? Jeszcze 5 lat temu pasjonowałem się jak głupi, dziś oglądam bez emocji, nawet Newcastle i Jagiellonie. Częściej moje zainteresowanie piłką przejawia się bardziej nałogowym czytaniem artykułów na portalach niż samym oglądaniem spotkań.

Shrek


Komentarzy: 1509

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Das Gott

Dołączył: 2016-01-21

Poziom ostrzeżeń: -2

18-10-2023, 21:24

przeminho, dnia 18-10-2023, 19:03, napisał:


Przecież blog nie musi być opisem jednego sezonu, można tworzyć go w postaci dziennika jak Pontifex albo robić coś w stylu kroniki całej kariery. Tu bym apelował do innych użytkowników, zagraliście ciekawą karierę? Podzielcie się ją z nami! W postaci jednego zbiorczego bloga na przykład - coś takiego zajęłoby wam mniej czasu, a myślę że byłoby bardzo ciekawe.


Zobacz proszę moje blogi - sposób opisywania, częstotliwość dodawania oraz jakie wywoływały komentarze.

Zamiast jakiejś sensownej dyskusji była polemika, po co tak, dlaczego w taki sposób, a dlaczego nie inaczej.

Sam pisałem to dla siebie - żeby mieć dowody, może o coś dopytać, niektóre rzeczy potwierdzić, inne udowodnić. Dzięki temu dowiedziałem się, że równowaga nie jest przydatna tylko przy dryblingu, ale ma ogromne znaczenie dla odgrywającego - wtedy uważałem, że dwa najważniejsze atrybuty to siła i gra głową, a poboczne to gra bez piłki i skoczność. Dalej nie wiem, jaki atrybut najbardziej odpowiada za zbyt częstą grę offsajd.

Ja z kolei na palcach jednej ręki mogę policzyć osoby, które wchodziły w merytoryczną dyskusję.

FM, ba, wszystkie gry przestały mnie bawić ze względu na to, że ukończę fabułę.

W D2 ciupię dalej by zebrać wszystkie zestawy i unikaty..

W FM po to, by jak najlepiej wykorzystywać potencjał młodych. Zobacz i policz ilu newgenów przedstawiłeś w Norwich? Ilu z nich dałeś zadebiutować w pierwszym składzie, bo widziałeś w nich potencjał.

Czy etap rozgrywki mistrzów się skończy? Może, była to fajna sprawa raz na jakiś czas zobaczyć jak ludzie grają w starym dobrym stylu na jednym kompie.

Ja z kolei zaproponuje coś, w co grałem dawno, dawno temu, a przy premierze FM 23 ponownie wcieliłem to w życie. Granie online w większą ilość osób.

Może ktoś ze społeczności się skusi. Będzie okazja do sporej ilości blogów.

przeminho
Zastępca Redaktora Naczelnego


Komentarzy: 1282

Grupa: Moderator

Ranga: Chluba Mój Football Manager

Ranga sponsorska: Sponsor Premium

Dołączył: 2021-10-24

Poziom ostrzeżeń: 0

18-10-2023, 21:45

Shrek, dnia 18-10-2023, 21:24, napisał(a):
Zobacz proszę moje blogi - sposób opisywania, częstotliwość dodawania oraz jakie wywoływały komentarze.

Zamiast jakiejś sensownej dyskusji była polemika, po co tak, dlaczego w taki sposób, a dlaczego nie inaczej.



Inne czasy inne sposoby, wcześniej gdy społeczność publikowała średnio jeden blog na dzień mogły być bardziej ,,konserwatywne" oczekiwania, dziś gdy stara gwardia powolutku jeden po drugim odchodzi każdy sposób blogowania spotka się z miłym przyjęciem. Byle był zrobiony ze smakiem. Dyskusja? Tu nic nie poradzę, trzeba robić swoje i liczyć, że się spodoba czytelnikom.

Shrek, dnia 18-10-2023, 21:24, napisał(a):

W FM po to, by jak najlepiej wykorzystywać potencjał młodych. Zobacz i policz ilu newgenów przedstawiłeś w Norwich? Ilu z nich dałeś zadebiutować w pierwszym składzie, bo widziałeś w nich potencjał.



Mam jeszcze dwóch czy trzech do opublikowania, reszta chłopaków grała za mało sezonów by się przebić. Kariera 7 sezonów, w pierwszym dostajesz 15, 16 latka i ma na koniec 22,23 lata, im dalej w karierę tym krócej ich miałem u siebie. Trochę bez sensu dawać ewolucję 20 latka z 2,3 gwiazdkami różnicy między CA a PA, nie sądzisz? Skupiłem się na tych graczach, którzy mimo młodego wieku osiągnęli prawie cały swój potencjał. WG asystenta tylko Doak mógł się jeszcze odrobinę rozwinąć.

Dodam jeszcze O'Connora i McWilliamsa, albo i nie. Mam pomysł na dalszy rozwój tej kariery. Zapewne w grudniu do niej wrócę i zmienię zasady, zagram karierę bez transferów i skupię się na rozwijaniu perełek które mam w składzie. Może być ciekawie, przy okazji rzucę wyzwanie rekordom strzeleckim :) ale to za jakiś czas...

Shrek, dnia 18-10-2023, 21:24, napisał(a):
Czy etap rozgrywki mistrzów się skończy? Może, była to fajna sprawa raz na jakiś czas zobaczyć jak ludzie grają w starym dobrym stylu na jednym kompie.

Ja z kolei zaproponuje coś, w co grałem dawno, dawno temu, a przy premierze FM 23 ponownie wcieliłem to w życie. Granie online w większą ilość osób.

Może ktoś ze społeczności się skusi. Będzie okazja do sporej ilości blogów.


Fajny pomysł, ja nigdy nie grałem online, jestem czasami niedyspozycyjny, specyfika pracy zawodowej :) jak trzeba to czasami robiliśmy i po 14 godzin (idzie zła pogoda i nie ma przebacz - trzeba zabezpieczyć budynek przed zalaniem, zwłaszcza jak jest zamieszkały)

Shrek


Komentarzy: 1509

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Das Gott

Dołączył: 2016-01-21

Poziom ostrzeżeń: -2

18-10-2023, 23:05

przeminho, dnia 18-10-2023, 21:45, napisał:
Inne czasy inne sposoby, wcześniej gdy społeczność publikowała średnio jeden blog na dzień mogły być bardziej ,,konserwatywne" oczekiwania, dziś gdy stara gwardia powolutku jeden po drugim odchodzi każdy sposób blogowania spotka się z miłym przyjęciem. Byle był zrobiony ze smakiem. Dyskusja? Tu nic nie poradzę, trzeba robić swoje i liczyć, że się spodoba czytelnikom.



Mam jeszcze dwóch czy trzech do opublikowania, reszta chłopaków grała za mało sezonów by się przebić. Kariera 7 sezonów, w pierwszym dostajesz 15, 16 latka i ma na koniec 22,23 lata, im dalej w karierę tym krócej ich miałem u siebie. Trochę bez sensu dawać ewolucję 20 latka z 2,3 gwiazdkami różnicy między CA a PA, nie sądzisz? Skupiłem się na tych graczach, którzy mimo młodego wieku osiągnęli prawie cały swój potencjał. WG asystenta tylko Doak mógł się jeszcze odrobinę rozwinąć.

Dodam jeszcze O'Connora i McWilliamsa, albo i nie. Mam pomysł na dalszy rozwój tej kariery. Zapewne w grudniu do niej wrócę i zmienię zasady, zagram karierę bez transferów i skupię się na rozwijaniu perełek które mam w składzie. Może być ciekawie, przy okazji rzucę wyzwanie rekordom strzeleckim :) ale to za jakiś czas...



Fajny pomysł, ja nigdy nie grałem online, jestem czasami niedyspozycyjny, specyfika pracy zawodowej :) jak trzeba to czasami robiliśmy i po 14 godzin (idzie zła pogoda i nie ma przebacz - trzeba zabezpieczyć budynek przed zalaniem, zwłaszcza jak jest zamieszkały)


Myślisz, że ojciec dwulatki ma dużo czasu? Dlatego ja spokojnie wolałbym granie po godzince codziennie - czyli jakiś dwa, trzy dni w okresach transferowych i jeden tydzień w okresach rozgrywkowych. To łatwiej wygospodarować niż 3 - 4 godziny wieczorem.

Ale spokojnie, nad szczegółami będziemy się zastanawiali później i wspólnie.

Co do newgenów - w każdym blogu pokazywałem najbardziej obiecujących zawodników - tych, którzy oscylują wokół pierwszego składu, albo są stosunkowo niedaleko. I owszem są to czasami wynalazki, które zagrają jedno, dwa oficjalne spotkanie i cześć. Ale zdarzają się sytuacje, że oddany zawodnik jednak był moją pomyłką i trzeba go sprowadzać z powrotem. Nie chce byś ich przedstawiał w EG - ale jak będzie o nich wzmianka w blogu, a za 3 sezony kolejna to zawsze masz jakiś materiał porównawczy.

Tu pod tym względem bardzo fajną robotę wykonał Mahdi - tworząc tę zakładkę, a później pokazując jednego fajnego grajka, który ostatecznie nie rozwinął się zbytnio - nazwiska nie pamiętam.

Popatrz na blogi z cyklu - kandydaci na gwiazdy. Moim zdaniem to dobre pole do rozmowy o potencjałach, na co zwracać uwagę, przy kupnie takiego juniora, na co uważać. Jak chciałbyś się pobawić w zgadywanki to śmiało.

Co do grania ułatwiającego grę - troszkę się czepiasz takiego sposobu gry, ale sam do transferów w FMie wykorzystujesz ... portal transfermakrt. Czym to różni się od listy talentów?

A samo blogowanie - mam dużo mniej czasu do grania - więc w rok FM23 przegrałem niecałe 3 sezony. Można opisywać, tylko po co? Dla siebie? Wolę opisywać coś, z czego sam może uda mi się zaczerpnąć wiedzy.

Może kiedyś, jak bardziej mi będzie zależeć na bawieniu się w FMowego eksperta puszczę sobie rozgrywkę na fikcyjnych piłkarzach. Dlaczego?

1) większa trudność w ocenianiu piłkarzy.
2) na początku gry nie ma tylko charakterów pozytywnych i neutralnych. Jak poradzić sobie z kapryśna gwiazdą zespołu? Albo z mega talentem, bez krzty profesjonalizmu i ambicji.

przeminho
Zastępca Redaktora Naczelnego


Komentarzy: 1282

Grupa: Moderator

Ranga: Chluba Mój Football Manager

Ranga sponsorska: Sponsor Premium

Dołączył: 2021-10-24

Poziom ostrzeżeń: 0

18-10-2023, 23:32

Shrek, dnia 18-10-2023, 23:05, napisał(a):


Co do grania ułatwiającego grę - troszkę się czepiasz takiego sposobu gry, ale sam do transferów w FMie wykorzystujesz ... portal transfermakrt. Czym to różni się od listy talentów?




Za duże słowo, zauważam fakt, że większość woli łatwiej, sprawdzić edytorem, wczytać listę życzeń. Ja uwielbiam korzystać ze źródeł statystycznych. Jak łatwo sprawdzić czy piłkarz jest podatny na kontuzje? Z sieci! Dyrektor sportowy też to zrobi, sprawdzi ile piłkarz x miał kontuzji zapisanych na danej stronie, jak długie były.

Co do transfermarkt - nie waham się korzystać, robię to samo co większość trenerów czy dyrektorów sportowych klubów. Te wyceny to czysta statystyka, wynik oceny formy, prognozowanego potencjału. Zresztą nie mam innego wyjścia, zaglądam hobbystycznie i co mam zrobić? Zapomnieć to co przeczytałem?

Grając w FMa wybieram wyszukiwanie piłkarzy, sortuje i po samych nazwiskach wiem czego się po nich spodziewać, wiem gdzie warto wysłać scouta, do jakiego klubu. Pojawia się nazwisko w raportach? Mam tak dobrą pamięć, że kojarzę kto jest dobry na transfermarkt i kto był dobry w poprzedniej edycji FMa. Nic na to nie poradzę, scouting to mój konik, nawet w FMie potrafię zatrzymać grę i z samej ciekawości przeglądać kadry klubów. I tak się składa, że zapamiętuje większość piłkarzy. Powiedziałbym nawet, że pomagam sobie oglądając mecze, wpadnie ktoś raz w oko - pamiętam na zawsze.

Zabawa tak naprawdę zaczyna się wraz z pojawieniem się ukształtowanych newgenów, wtedy trzeba zdać się na scouting. Realnych piłkarzy większość pamiętam, z tych lepszych rzecz jasna - każdego kto ma papiery na granie wg FMa widziałem na portalu transfermart albo miałem w którejś z karier przescoutowanego i mam go ,,w głowie", na zawsze.

Tak sobie pomyśleć, to na transfermakt regularnie się grzebie od 10 lat, to zrozumiałe, że dzięki temu mam sporą wiedzę o piłkarzach.

Trzeba korzystać ze źródeł, różnych. Gra nabiera wtedy realizmu, masz pion scoutingu i masz wiedze zgromadzoną na fachowym portalu. Weryfikujesz dane zdobyte przez scouta.

Oczywiście można ograniczać się do piłkarzy poleconych przez scoutów, ale ja uważam takie podejście za niezgodne ze sztuką. Żaden klub nie opiera się tylko na wiedzy od własnych scoutów.

przeminho
Zastępca Redaktora Naczelnego


Komentarzy: 1282

Grupa: Moderator

Ranga: Chluba Mój Football Manager

Ranga sponsorska: Sponsor Premium

Dołączył: 2021-10-24

Poziom ostrzeżeń: 0

18-10-2023, 23:42

Shrek, dnia 18-10-2023, 23:05, napisał(a):

wykorzystujesz ... portal transfermakrt.



Jakiś cas temu była między nami rozmowa o Jacku Góralskim, nie wiedziałeś, że jest bez klubu. Jak myślisz z skąd ja to wiedziałem :) Oczywiście jego transfer do Wieczystej był ,,medialny", ale to, że został zwolniony z kontraktu w Bochum nie było tak nagłośnione. Ja przy grzebaniu się w transferach w Niemczech zakodowałem sobie ten fakt w pamięci. Takie moje zboczenie...

draven
3. miejsce w Polsce FM 2023


Komentarzy: 146

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Chluba Mój Football Manager

Ranga sponsorska: Sponsor Premium

Dołączył: 2018-07-08

Poziom ostrzeżeń: 0

19-10-2023, 20:44 , ocenił powyższy materiał: mocne - Podoba mi się

Ja się na początku zadeklarowałem, że wezmę udział i być może na finiszu eliminacji się uda. Kariera zagrana, czeka tylko na opis. Ale tak jak przeminho napisał wyżej, stara gwardia się starzeje. Człowiek po 30stce z dwójką małych dzieciaków nie ma już tyle czasu na grę co kiedyś :) Inaczej to wyglądało 5 czy 10 lat temu, inaczej wygląda teraz. Ale zgadzam się, że zostaną najstarsi i najwytrwalsi. Młodzi tak szybko jak przychodzą, tak odchodzą.

przeminho
Zastępca Redaktora Naczelnego


Komentarzy: 1282

Grupa: Moderator

Ranga: Chluba Mój Football Manager

Ranga sponsorska: Sponsor Premium

Dołączył: 2021-10-24

Poziom ostrzeżeń: 0

19-10-2023, 20:55

draven, dnia 19-10-2023, 20:44, napisał:
Ja się na początku zadeklarowałem, że wezmę udział i być może na finiszu eliminacji się uda. Kariera zagrana, czeka tylko na opis. Ale tak jak przeminho napisał wyżej, stara gwardia się starzeje. Człowiek po 30stce z dwójką małych dzieciaków nie ma już tyle czasu na grę co kiedyś :) Inaczej to wyglądało 5 czy 10 lat temu, inaczej wygląda teraz. Ale zgadzam się, że zostaną najstarsi i najwytrwalsi. Młodzi tak szybko jak przychodzą, tak odchodzą.


Czekamy niecierpliwie :)
Obecnie online: brak użytkowników online
Copyright © 2015-24 by Łukasz Czyżycki