x

 

ZZA BRAMKI - VARIA
OCENA mocne: 2, słabe: 0
zobacz komentarze

Ekstraklasa #4 (Akcje klubów i kibiców - czyli coś, o czym nie usłyszycie w mediach)

26-12-2015, 01:53, Unikalnych wejść: 2989
ZZA BRAMKI
VARIA

 

 

 

 

Za nami piłkarska jesień 2015, w której rozegranych zostało dwadzieścia jeden kolejek. Przyniosły one wiele bramek, emocji, nerwów, rozczarowań, jak i równie wiele akcji, w które mógłby zaangażować się tak naprawdę każdy z Was. Mówię w tym momencie o różnorodnych inicjatywach klubów Ekstraklasy czy też samych kibiców. O ile akcje klubowe można w większości wyłapać, o tyle na te stricte kibicowskie musiałbym poświęcić co najmniej dziesięć artykułów, zapewne na kilka tysięcy znaków. Tego wszystkiego jest tak dużo, że z góry przepraszam, jeżeli ktoś zostanie pominięty - a zostanie pominięty niejeden, gdyż wspomnę tylko o tych jednych z większych, które udało mi się wyłapać.

Ruch Chorzów: Ludzie pracy za darmo na Ruch1920 biletów za złotówkę 80-lecie stadionu

Oto informacja ze strony Ruchu: Przy Cichej powstała inicjatywa, by naszych bohaterów, Ludzi Pracy, zapraszać na domowe mecze Ruchu. Skontaktowaliśmy się z kopalniami i hutami na Górnym Śląsku. Każdemu z zakładów zaoferowaliśmy pulę darmowych karnetów dla pracowników. Projekt chcemy realizować ponad podziałami, dlatego zaprosiliśmy również Ludzi Pracy m.in. z Zabrza, Gliwic i Bytomia. W wielu przypadkach nasza idea spotkała się z dużym zdziwieniem i niedowierzaniem, jednak wszystkie kopalnie i huty doceniły naszą inicjatywę

W roku 95. urodzin klub postanowił wesprzeć także swoich kibiców spoza Chorzowa. Była to zarazem cześć większego projektu 14 powodów do dumy.

– Akcję rozpoczęliśmy w tym sezonie, w ramach projektu „14 powodów do dumy”. W porozumieniu z naszymi fanklubami, co mecz wskazujemy różne miejscowości z województwa śląskiego, których mieszkańcy zostają objęci promocją. Jesteśmy zadowoleni z wyników akcji i mamy nadzieję, że wyróżnieni kibice regularnie będą zjawiać się na meczach Niebieskich – mówiła nam kilka miesięcy temu Donata Chruściel, rzecznik Ruchu Chorzów. Promocja potrwa do końca rundy zasadniczej

Ostatnią ze wspomnianych przeze mnie akcji były obchody 80-lecia stadionu. Z okazji jubileuszu stadionu Ruch w meczu z Legią po raz pierwszy zagrał w śląskich barwach. Chorzowianie wystąpili w żółtych koszulkach z herbem Śląska na rękawach, niebieskich spodenkach i żółtych getrach.

Na trybunach stadionu były hostessy w śląskich strojach, a spikerka w trakcie spotkania została przeprowadzona w śląskiej gwarze. Partnerem 80-lecia stadionu Ruchu została marka Tyskie. Z tej okazji jej logo pojawi się na plecach zawodników Niebieskich. Przypomnijmy, że Browar w Tychach współfinansował przed wojną budowę stadionu na Cichej, co jest kolejnym nawiązaniem do tej pięknej historii.

Lechia Gdańsk: Oddany Lechista

 

Oddany Lechista to program lojalnościowy przygotowany dla wszystkich kibiców Lechii Gdańsk. Uczęszczając regularnie na spotkania rozgrywane na Stadionie Energa Gdańsk, kibic otrzymuje rabaty na zakup kolejnych wejściówek, a także zniżki na zakup produktów  nieobjętych promocją z oferty sklepu Lechii Gdańsk. Każdy kupujący bilet staję się automatycznie uczestnikiem programu lojalnościowego.

Dzięki nowemu programowi lojalnościowemu już pierwszego dnia sprzedaliśmy 300% więcej biletów na mecz z Miedziowymi niż w innych premierowych dniach sprzedaży wejściówek w tym sezonie. „Oddany Lechista” uwzględnia staż fanów z poprzednich spotkań tej edycji rozgrywek, dzięki czemu kibice przy kasach mogli się dowiedzieć nawet o 30-procentowej zniżce, którą zawdzięczają regularnemu chodzeniu na mecze – mówił po debiucie programu Tomasz Koprowski z Lechii Gdańsk.

Wisła Kraków: Przelej krew - podziel się życiem

Akcja przedmeczowego pobierania krwi nieprzypadkowo przypadła na spotkanie z Lechią Gdańsk, czyli zaprzyjaźnionym z Wisłą klubem. Dzięki temu kibice obu ekip mogli razem włączyć się do akcji (choć biorąc pod uwagę cel zrobiliby to zapewne nawet, gdyby przyjechała Legia czy Lech).

Prezes Zarządu KHDW Wisły Kraków, Jan Ostroga, przedstawił krótko założenia i cele działania organizacji zrzeszającej honorowych krwiodawców: Fundacja Kibicujemy Życiu powstała, aby propagować idee honorowego krwiodawstwa wśród środowisk związanych ze sportem, a więc również kibiców. Chcemy przez to uwrażliwić ludzi, szczególnie młodych, na drugiego człowieka, a przez to uczyć empatii i tolerancji. Widząc młodych ludzi przychodzących, żeby podzielić się swoją krwią z innymi, widzimy, że nasza inicjatywa ma sens.

Śląsk Wrocław: Mikołajkowa zbiórka pluszaków

Polegała ona na przybyciu kibiców na mecz z pluszakami. Zgromadzone w dużej liczbie trafiły do fundacji "Na ratunek dzieciom z chorobą nowotworową".

Jagielonia Białystok: Zbiórka przyborów szkolnych

W 7. kolejce mecz Jagiellonii z Legią przyciągnął na trybuny 22 172 widzów, co jest frekwencyjnym rekordem Stadionu Miejskiego w Białymstoku. Klub wykorzystał pełne trybuny, aby w obliczu zbliżającego się roku szkolnego pomóc potrzebującym. – Wraz ze Stowarzyszeniem „Piękne Anioły” zorganizowaliśmy na stadionie zbiórkę przyborów szkolnych dla najuboższych dzieci. To pierwsza tego typu inicjatywa klubu. Wcześniej podobne działania podejmowali nasi kibice. Tym razem również nie zawiedli, przychodząc na mecz z czymś od siebie dla potrzebujących – oceniła Agnieszka Klim, kierownik ds. marketingu Jagiellonii.

Była to dość głośna akcja tego rodzaju, na większą skalę, jednak uwierzcie - tego typu zbiórki dokonywane są przez kibiców w większości nie tylko ekstraklasowych klubów. Jedną z nich jest coroczna akcja Lecha "Niebiesko-biały tornister". Docenić trzeba jednak każdy wkład, choćby minimalny.

Górnik Łęczna: Mundurowi na meczu

W Łęcznej przy okazji meczu z Cracovią pojawili się mundurowi... i nie byli to policjanci. – Pod stadionem swój punkt informacyjny na temat służby wojskowej prowadzili żołnierze Wojska Polskiego, którzy też z rodzinami kibicowali Górnikowi w starciu z Cracovią. W związku z tym nasi fani mieli okazję spróbować za darmo żołnierskiej grochówki, która rozeszła się już w pierwszej połowie – mówi Jakub Drzewiecki, rzecznik prasowy Górnika Łęczna.

Lech Poznań: Gimnazjaliści na Kolejorza

W meczu z Górnikiem Łęczna na stadionie przy Bułgarskiej blisko połowę widzów stanowili gimnazjaliści: Akcję organizujemy mniej więcej raz na rundę. Zależy nam, aby w młodzieży gimnazjalnej zaszczepić kibicowskiego bakcyla. W związku z tym przed meczem z Górnikiem Łęczna dotarliśmy z zaproszeniem na to spotkanie do blisko ośmiuset wielkopolskich gimnazjów. W efekcie na naszym stadionie zasiadło w niedzielę 10 763 gimnazjalistów, a nam udało się poprawić frekwencyjny rekord akcji o około 1700 osób – mówi rzecznik prasowy Lecha Poznań, Łukasz Borowicz.

Ekstraklasa: Mikołaj w Ekstraklasie

Genialna była również akcja zorganizowana przez Ekstraklasę w mikołajkowy weekend. Brodaty przybysz z dalekiej Laponii był obecny na wszystkich meczach 19. kolejki. Mikołaj bawił i obdarowywał zarówno na boisku, jak i na trybunach. – Bardzo pozytywna akcja, która z pewnością przypadła do gustu dzieciom i dorosłym. W każdym razie mi się naprawdę podobała – ocenia Konrad Forenc, bramkarz Zagłębia Lubin. Do wspólnego świętowania Mikołajek zachęciła młodych kibiców także Lechia Gdańsk. Za bilet na jej mecz ze Śląskiem dzieci do lat 16 płaciły symboliczną złotówkę.

Kibice: kolorujeMY

Akcja co prawda niezwiązana tylko z tym sezonem, ale grzechem byłoby o niej nie wspomnieć. Akcja kibiców z całej Polski, kolorujeMY domy dziecka.

OZSK, czyli Ogólnopolski Związek Stowarzyszeń Kibiców i PZPN, serwis społecznościowy HabitatON i firmy budowlane oraz studenci architektury i budownictwa stoją za akcją społeczną, która wyrasta na jedną z największych kraju. Kolorujemy! Tylko dzięki naszym mediom jakoś większość z Was o tym nie słyszała i tym samym nie mogła pomóc... To jest niestety przykre...

Na tym skończę dzisiejszą wyliczankę - wymieniłem z osobna siedem klubów z Ekstraklasy, i po jednej inicjatywie zarządu, jak i ogólnej kibiców. Celem tego artykułu było przybliżenie Wam w malutkim stopniu, jak to w tym sezonie wyglądało. W malutkim stopniu, gdyż pominąłem bardzo, ale to bardzo dużo rzeczy, ponieważ tego jest cała masa! Nie wspomniałem słowem, chociażby o Legii, która tego typu akcji przeprowadziła mnóstwo. Zachęcam więc do pogłębienia tematu, sprawdzenia tego wszystkiego i - jeżeli chcecie - dopisywania kolejnych tego typu wydarzeń w komentarzach.

 


Autor: Nascimento1998

KOMENTARZE

Mahdi
Wicemistrz Polski FM 2015, Mistrz Polski FM 2017, FM 2019, FM 2020, FM2021 i FM2022, 3. miejsce w Polsce FM 2018, Typer Sezonu 2020/21 - 2. miejsce, Typer Sezonu 2021/22 - 3. miejsce


Komentarzy: 10677

Grupa: Root Admin

Ranga: Ojciec Założyciel

Ranga sponsorska: Sponsor Główny

Dołączył: 2015-03-20

Poziom ostrzeżeń: 0

26-12-2015, 10:28 , ocenił powyższy materiał: mocne

Ciekawy artykuł.

Nikita


Komentarzy: 684

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Dziewczyna Zza Bramki

Dołączyła: 2016-01-29

Poziom ostrzeżeń: 0

03-03-2016, 13:19 , ocenił powyższy materiał: mocne

Nasci, nie wiem, czy to wynika z faktu, że masz tyle lat, ile masz... ;) Czy może raczej, z Twojego charakteru i temperamentu. Ale jest w Tobie tyle pasji i zapału, że większość z nas, pewnie po cichu Ci tego zazdrości...
No i co najważniejsze, posiadasz unikatową w dzisiejszych czasach cechę, a mianowicie, poczucie misji. Tak właśnie! Wyszukujesz choćby te najmniejsze przejawy dobra i solidarności ludzkiej - po to, by je sławić i nagłaśniać. Jednocześnie, piętnujesz głupotę i absurd. Wybierasz tematy trudne i mało popularne, takie mało "medialne" - a jakże potrzebne! Często nie zdajemy sobie przecież z wielu rzeczy sprawy, a Ty dzielnie starasz się to przybliżać.
Super, tak trzymaj!!!
A co do samych akcji - ludzie, a zwłaszcza chyba my, Polacy, są z natury skłonni do pomocy i współczucia. Muszą tylko jasno widzieć cel i efekty swojego ewentualnego wsparcia.
No i mieć pewność, że nikt ich nie nabiera i nie oszukuje. Jeśli wiemy, że jakaś nasza drobna kwota, czy dar, trafi we właściwe miejsce i doprowadzi do czegoś pozytywnego, dobrego, czyjegoś uśmiechu, poprawy czyjegoś zdrowia - to każdy normalny człowiek nie będzie jakoś długo się zastanawiał. Pod warunkiem, że ktoś mu to umożliwi i ułatwi - właśnie poprzez takie akcje!

A zatem, mój apel do polskich klubów brzmi tak: bierzcie przykład z tych, których opisał Nascimento! Bo skorzystają nie tylko potrzebujący, ale także wy sami. Wasz wizerunek się ociepli, wasze trybuny łatwiej się zapełnią. A poza tym (i to jest najważniejsze), dobro ma w sobie coś z ospy wietrznej - jest zaraźliwe. I jest trochę jak bumerang - zawsze wraca...

Nascimento1998


Komentarzy: 1419

Grupa: Wirtualny Menedżer

Ranga: Uzdolniony Praktyk

Dołączył: 2015-12-02

Poziom ostrzeżeń: 0

03-03-2016, 15:40

Dziękuje za tak miłe słowa, staram się być po prostu sobą. Inna sprawa, że na każdym kroku będę podkreślał, że gdybym nie trafił do takiego środowiska, do jakiego miałem przyjemność i szczęście trafić (czyt. kibicowskiego), pewnie nigdy nie byłbym tym, kim teraz jestem i może staram się być. Pewnie nie byłbym inny o 180 stopni, ale dużo temu zawdzięczam. Ludzie, jak Ci goście z Lecha w tej piosence, są dla mnie żyjącymi autorytetami, bez przesadzania i wyolbrzymiania - głownie właśnie kibice Lecha, ale to z powodu sympatii klubowych i ich ogólnemu zaangażowaniu. Cóż - będę tak trzymać, bez obawy;-)

Miło wiedzieć, że to co robię, zmierza w dobrym kierunku. Że dzięki temu zobaczycie, jak inny jest prawdziwy obraz od tego przedstawionego w mediach. Po prostu, że warto pomagać.

Cała akcja "kolorujeMY" okazała się strzałem w dziesiątkę! A co mieli za to kibice wspomagający ją? Nic, zero bejmów, zero wszystkiego - po prostu szczerą satysfakcję z pomocy, co chyba jest jeszcze ważniejsze. Na pewno jest...

Pozdrawiam :)
Obecnie online: brak użytkowników online
Copyright © 2015-24 by Łukasz Czyżycki